Les activitats es realitzaran entre el dies 8 i 10 d’octubre

9Compromís-Move impulsen per primera vegada la celebració del 9 d’Octubre
Les activitats es realitzaran entre els  dies  8 i 10 d’octubre.
Les regidores de Compromís per Llíria-Move a l’Ajuntament de Llíria han impulsat enguany activitats culturals per a commemorar la festivitat del 9 d’octubre. Els actes programats, organitzats per la regidoria de Cultura, donaran començament el dijous, dia 8, amb el concert que oferirà la Banda Musical UDP Llíria-Camp de Túria-Serrans.
D’aquesta manera la ciutat de Llíria s’uneix a la celebració del dia dels valencians amb una cerimònia institucional que combinarà també literatura, música i danses valencianes i una cercavila amb la Corporació municipal  i les entitats culturals i cíviques de la localitat.
La celebració continuarà amb una sèrie d’actes que finalitzaran el dia 10 d’octubre de 2015, com,  l’espectacle musical “Sis veus per al poeta”, en homenatge a Vicent Andrés Estellés o l’exposició “La Diputació de València i el patrimoni cultural. Quinzes anys d’història”. L’acte començarà a les 20.00 hores a l’edifici Multiusos de Llíria.
El regidor de Cultura i portaveu de Compromís per Llíria-Move, Paco García, ha invitat a tots els veïns i veïnes i entitats locals a “participar en estes celebracions que des de la cultura i el caràcter festiu propi pretenen reivindicar tots junts les senyes d’identitat del poble valencià, ja que hem volgut recuperar estos actes perquè els llirians i llirianes també se senten plenament partícips de la commemoració del 9 d’octubre”.
Compromís per Llíria –Move reivindica el benestar dels valencians com una senya d’identitat en el 9 d’Octubre
El portaveu de Compromís ha emplaçat la ciutadania a viure plenament aquestes jornades festives sense deixar de banda el reclam d’un finançament més just per al conjunt del territori i per a la ciutat de Llíria.
Paco García ha destacat com una de les senyes d’identitat dels valencians hauria de ser tindre unes bones dotacions i infraestructures, i un finançament just: