La decisió unilateral de l’equip de govern deixa fora de la convocatòria a la Ciutat, sent esta 1ª edició la mes quantiosa i important.

Compromís-MoVe, en temps i forma, va fer la proposta per a que l’ajuntament s’adherira a esta 1ª convocatòria dels Fons FEDER, que era la més quantiosa econòmicament (es destinaven el 70% dels fons). Fins i tot, el ple va acordar presentar-se. Però el govern local no va fer els deures i Llíria s’ha quedat fora, perdent l’oportunitat d’optar a una ajuda que podria arribar fins als 5 milions d’euros.

En el BOE de 17 de novembre es va publicar la 1ª convocatòria per a la definició d’estratègies integrades de desenvolupament sostenible (programa DUSI), que estan finançades pels fondos FEDER en un 70% i que per a una població com Llíria podria arribar a ser de 5 milions d’euros. Unes ajudes que hagueren ajudat al foment de l’ocupació i millora de la Ciutat.

L’objectiu d’este programa és fer front als reptes econòmics, ambientals, climàtics, demogràfics i socials que afecten a les àrees urbanes, i aplicar accions integrades per a un desenvolupament urbà sostenible.

Eixe mateix mes de novembre, el Grup Municipal de Compromís-MoVe va presentar la proposta d’adhesió, ja que hi havia temps suficient per poder enllestir projectes i propostes per incloure en este programa europeu. Posteriorment, el ple de l’ajuntament va donar llum verda a la proposta de Compromís-MoVe de sumar-se als Fons FEDER. Però finalment, l’equip de govern va decidir unilateralment no adherir-se a esta 1ª convocatòria i deixar perdre l’oportunitat d’accedir a estos prop de 5 milions d’euros que tanta falta li fan a la nostra ciutat per a revitalitzar l’ocupació i l’economia local.

Es llastimós que, mentre ciutats amb una població com la de Llíria, Mancomunitats i Diputacions valencianes s’han esforçat en tindre enllestits projectes i propostes per a presentar en esta 1ª convocatòria (on cal recordar que d’un total de 113 milions d’euros, es destinaven 83 milions), el govern local haja deixat passar esta oportunitat per no fer els deures a temps. Ja que Llíria compta amb iniciatives i projectes en els calaixos que encaixen perfectament en les bases de la convocatòria.

Des de Compromís-MoVe lamentem esta deixadesa en la gestió i esperem que per a la 2ª convocatòria que eixirà al llarg de 2016 el govern agafe esta responsabilitat i no torne a deixar-nos fora d’esta convocatòria de fons europeus.

http://boe.es/boe/dias/2015/11/17/pdfs/BOE-A-2015-12423.pdf

http://lliria.compromis.net/2015/11/30/compromis-move-proposa-que-lliria-entre-en-la-nova-linia-de-fons-feder/

http://lliria.compromis.net/2016/01/05/lajuntament-de-lliria-aprova-acollir-se-a-la-nova-linia-de-fons-feder/

El Gobierno de Llíria renuncia a los 5 millones de euros que se podían solicitar en 1ª convocatoria de los Fondos FEDER

La decisión unilateral del equipo de gobierno deja fuera de la convocatoria a la Ciutat, siendo esta 1ª edición la más cuantiosa e importante.

Compromís-MoVe, en tiempo y forma, hizo la propuesta para que el ayuntamiento se adhiriera a esta 1ª convocatoria de Fondos FEDER, que era la más cuantiosa económicamente (se destinaba el 70% de los fondos). Incluso, el pleno acordó presentarse. Pero el gobierno local no hizo los deberes y Llíria se ha quedado fuera, perdiendo la oportunidad de optar a una ayuda que podría llegar hasta los 5 millones de euros.

En el BOE de 17 de noviembre se publicó la 1ª convocatoria para la definición de estrategias integradas de desarrollo sostenible (programa DUSI), que están financiadas por los fondos FEDER en un 70% y que para una población como Llíria podría llegar a ser de 5 millones de euros. Unas ayudas que hubieran ayudado al fomento de la ocupación y mejora de la Ciudad.

El objetivo de este programa es hacer frente a los retos económicos, ambientales, climáticos, demográficos y sociales que afectan a las áreas urbanas, y aplicar acciones integradas para un desarrollo urbano sostenible.

Ese mismo mes de noviembre, el Grupo Municipal de Compromís-MoVe presentó la propuesta de adhesión, ya que había tiempo suficiente para poder terminar proyectos y propuestas para incluir en este programa europeo. Posteriormente, el pleno del ayuntamiento dio luz verde a la propuesta de Compromís-MoVe de sumarse a Fondos FEDER. Pero finalmente, el equipo de gobierno decidió unilateralmente no adherirse a esta 1ª convocatoria y dejar perder la oportunidad de acceder a estos cerca de 5 millones de euros que tanta falta le hacen a nuestra ciudad para revitalizar el empleo y la economía local.

Es una lástima que, mientras ciudades con una población como la de Llíria, Mancomunidades y Diputaciones valencianas se han esforzado en tener terminados proyectos y propuestas para presentar en esta 1ª convocatoria (donde hay que recordar que de un total de 113 millones de euros, se destinaban 83 millones), el gobierno local haya dejado pasar esta oportunidad por no hacer los deberes a tiempo. Dado que Llíria cuenta con iniciativas y proyectos en los cajones que cuadran perfectamente en las bases de la convocatoria.

Desde Compromís-MoVe lamentamos esta dejadez en la gestión y esperamos que para la 2ª convocatoria que saldrá a lo largo de 2016 el gobierno coja esta responsabilidad y no vuelva a dejarnos fuera de esta convocatoria de fondos europeos.