La proposta de Compromís-Move d’avançar en matèria de transparència municipal agafa cos amb la presentació d’este reglament que passarà en breu pel ple de l’ajuntament.

Compromís-MoVe va presentar fa uns mesos la iniciativa d’aprovar un protocol i la posada en funcionament del portal de transparència amb uns ítems mínims per començar a tenir un ajuntament obert, transparent, que facilitara informació clara i accessible i rendira comptes amb el ciutadà.

Amb aquest protocol, apunta l’edil de la Coalició, Mª Cruz García Pedrero, es pretenia oficialitzar la clara aposta de la Coalició per la transparència i marcar un canvi en la concepció de les administracions públiques, establint una sèrie de premisses i indicadors que marquen les pautes de com deu fer-se accessible la informació al ciutadà, d’una manera comprensible i útil.

En la comissió de transparència es va decidir per unanimitat donar un pas més qualitatiu i en lloc d’aprovar sols un protocol, es va acordar fer un reglament, on a més d’establir els principis que han de regir les pautes de transparència a nivell municipal, es regulara com implementar accions de participació ciutadana i accés a la informació de manera clara i reutilitzable, a més d’establir un codi de bon govern.

Per a Garcia, impulsora d’esta iniciativa, es una gran satisfacció que l’ajuntament de Llíria comence a donar estos passos i que en breu pogam tindre enllestit i en vigor este reglament, que se complementarà amb el Portal de Transparència i la Bústia Ciutadana.

Estos elements de participació i transparència seran de gran utilitat a la ciutadania i aproparan més la gestió municipal als veïns i contribuents,  on podran tindre de primera ma informació clara, accessible, i per tant, més propera, comprensible i reutilitzable a través de diversos canals i, fonamentalment, a través de la web municipal.

A través d’aquest reglament es podran conèixer des del sou, dietes i despeses del personal dels càrrecs electes i de confiança, fins a la contractació municipal, situació urbanística i econòmica del municipi, així com quins seran els canals i procediments que tindran els veïns i veïnes per accedir a la informació i participació ciutadana.

NOTA RELACIONADA: http://lliria.compromis.net/2015/12/15/es-proposa-un-protocol-i-obrir-el-portal-de-transparencia-a-lajuntament-de-lliria/

Llíria trabaja en la redacción de un Reglamento de Transparencia, participación y buen gobierno

La propuesta de Compromís-Move de avanzar en materia de transparencia municipal coge cuerpo con la presentación de este reglamento que pasará en breve por el pleno del ayuntamiento.

Compromiso-MOVE presentó hace unos meses la iniciativa de aprobar un protocolo y la puesta en funcionamiento del portal de transparencia con unos ítems mínimos para empezar a tener un ayuntamiento abierto, transparente, que facilitara información clara y accesible y rindiera cuentas con el ciudadano.

Con este protocolo, apunta la edil de la Coalición, Mª Cruz García Pedrero, se pretendía oficializar la clara apuesta de la Coalición por la transparencia y marcar un cambio en la concepción de las administraciones públicas, estableciendo una serie de premisas e indicadores que marquen las pautas de cómo debe hacerse accesible la información al ciudadano, de una manera comprensible y útil.

En la comisión de transparencia se decidió por unanimidad dar un paso más cualitativo y en lugar de aprobar un protocolo, se acordó hacer un reglamento, donde además de establecer los principios que deben regir las pautas de transparencia a nivel municipal, se regulara como implementar acciones de participación ciudadana y acceso a la información de manera clara y reutilizable, además de establecer un código de buen gobierno.

Para García, impulsora de esta iniciativa, es una gran satisfacción que el ayuntamiento de Llíria comience a dar estos pasos y que en breve podamos tener listo y en vigor este reglamento, que se complementará con el Portal de Transparencia y el Buzón Ciudadano.

Estos elementos de participación y transparencia serán de gran utilidad a la ciudadanía y acercarán más la gestión municipal a los vecinos y contribuyentes, donde podrán tener de primera mano información clara, accesible, y por tanto, más cercana, comprensible y reutilizable a través de varios canales y, fundamentalmente, a través de la web municipal.

A través de este reglamento se podrán conocer desde el sueldo, dietas y gastos del personal de los cargos electos y de confianza, hasta la contratación municipal, situación urbanística y económica del municipio, así como cuáles serán los canales y procedimientos que tendrán los vecinos y vecinas para acceder a la información y participación ciudadana.