Compromís-MoVe havia presentat aquesta moció via urgència després d’aprovar-se al mateix plenari un Consell Agrari amb la participació d’una sola dona.

Al passat plenari de dijous el grup municipal Compromís-MoVe havia presentat tres mocions via urgència, doncs s’havien registrat dos dies abans del plenari. D’aquestes tres mocions que parlaven sobre incloure el Conservatori de Llíria al Mapa d’Ensenyaments Artístics de la Generalitat Valenciana, d’optimitzar l’horari de les instal·lacions esportives dels centres educatius i d’establir paritat als Consells de Participació Ciutadana, sols aquesta última va quedar fora de debat, per el vot de PSOE, Ciudadanos i Llíria Puede que no van considerar la urgència.

Segons la regidora de Compromís-MoVe, Vallivana Murgui «ens resulta lamentable que PSOE, Ciudadanos i Llíria Puede s’escuden en formalismes per tal de no entrar a debatre una moció». A més ha afegit que «és trist que aquests partits no consideren la igualtat una prioritat a la seua agenda política, donant-se la circumstància, a més, que acabàvem d’aprovar a eixe mateix plenari un Consell Agrari que comptava amb una sola dona proposada pel nostre col·lectiu».

«Des del nostre grup mai hem bloquejat el debat d’una proposta ni ho farem, perquè entenem que hi ha que donar espai per parlar de qualsevol tema, hi ha que ser valents i posicionar-se de qualsevol assumpte. Cal intentar convèncer al que pensa diferent a tu amb arguments i no emparant-se en formalises i qüestions burocràtiqes» ha finalitat l’edil ecosocialista.

http:///www.facebook.com/Vallivana-Murgui-1417747535216278/videos

PSOE, Ciudadanos y Llíria Puede bloquean el debate de una moción para pedir la paridad a los consejos de participación ciudadana.

Compromís-MoVe había presentado esta moción vía urgencia después de aprobarse al mismo plenario un Consejo Agrario con la participación de una sola mujer.

El pasado plenario de jueves el grupo municipal Compromís-MoVe había presentado tres mociones vía urgencia, pues se habían registrado dos días antes del plenario. De estas tres mociones que hablaban sobre incluir el Conservatorio de Llíria en el Mapa de Enseñanzas Artísticas de la Generalitat Valenciana, de optimizar el horario de las instalaciones deportivas de los centros educativos y de establecer paridad en los Consejos de Participación Ciudadana, sólo esta última quedó fuera de debate, por el voto de PSOE, Ciudadanos y Llíria Puede que no consideraron la urgencia.

Según la regidora de Compromiso-MoVe, Vallivana Murgui «nos resulta lamentable que PSOE, Ciudadanos y Llíria Puede se escudan en formalismos para no entrar a debatir una moción». Además ha añadido que «es triste que estos partidos no consideran la igualdad una prioridad a su agenda política, dándose la circunstancia, además, que acabábamos de aprobar a ese mismo plenario un Consejo Agrario que contaba con una sola mujer propuesta por nuestro colectivo».

«Desde nuestro grupo nunca hemos bloqueado el debate de una propuesta ni lo haremos, porque entendemos que hay que dar espacio para hablar de cualquier tema, hay que ser valientes y posicionarse de cualquier asunto. Hay que intentar convencer al que piensa diferente a tú con argumentos y no amparándose en formalises y cuestiones burocràtiqes» ha finalidad el edil ecosocialista.