Garcia: “El consistori es centrarà en l’eliminació de barreres arquitectòniques en l’accés al Pavelló Vell per l’Avinguda des Furs”.

El Grup municipal de Compromís-Move, després de reunir-se amb l’Associació de Persones amb Mobilitat Reduïda de la Ciutat de Llíria a principi de juny, va proposar al Govern Local el acollir-se a la línia d’ajudes que la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives havia obert per a l’eliminació de barreres arquitectòniques, entre elles les d’accés als edificis públics.

Compromís-Move  va instar a l’executiu local a que presentara projectes per millorar les condicions d’accessibilitat al mitjà físic. Entre aquestes ajudes, estava la supressió de barreres arquitectòniques en edificis de pública concurrència, la promoció de l’accessibilitat de la comunicació i senyalització, així com l’adaptació de parcs i jardins en nuclis urbans.

Per al portaveu de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, aquestes ajudes eren una oportunitat per al municipi de Llíria per tal de donar resposta al col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda, ja que es troben invisibilitzats i sense una planificació municipal que atenga les seues demandes, sent que poden ser un 8% de la població.

La resposta ha estat positiva, des del consistori s’ha donat compliment a la petició de la Coalició i s’ha tramitat la petició per poder acometre les obres d’accés al Pavelló Vell des de l’Avinguda dels Furs, una entrada a este recinte esportiu que sols es pot fer pujant i baixat un seguit d’escalons, i on una persona amb mobilitat reduïda ho te impossible d’accedir.

Des de Compromís-Move felicitem esta acció i esperem que la petició siga atesa per la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives i es puga materialitzar al llarg de l’any.

Igualment, apunta Garcia, des del grup municipal anem a seguir treballant en una sèrie d’iniciatives dirigides a l’ajuntament que ajuden a millorar la qualitat de vida dels ciutadans que es troben en aquesta situació, amb la finalitat d’adequar el mitjà urbà de la Ciutat de Llíria a esta realitat.

NOTÍCIA RELACIONADA: http://lliria.compromis.net/2016/06/01/compromis-move-proposa-mesures-per-fer-de-lliria-una-ciutat-100-accessible/

Llíria se acoge a las ayudas para mejorar la accesibilidad

Garcia: “El consistorio se centrará en la eliminación de barreras arquitectónicas en el acceso al Pabellón Viejo por la Avenida deLs Furs”.

El Grupo municipal de Compromís-Move, después de reunirse con la Asociación de Personas con Movilidad Reducida de la Ciutat de Llíria a principio de junio, propuso al Gobierno Local acogerse a la línea de ayudas que la Consellería de Igualdad y Políticas Inclusivas había abierto para la eliminación de barreras arquitectónicas, entre ellas las de acceso a los edificios públicos.

Compromís-Move  instó al ejecutivo local a que presentara proyectos para mejorar las condiciones de accesibilidad al medio físico. Entre estas ayudas, estaba la supresión de barreras arquitectónicas en edificios de pública concurrencia, la promoción de la accesibilidad de la comunicación y señalización, así como la adaptación de parques y jardines en cascos urbanos.

Para el portavoz de Compromiso-MoVe, Paco Garcia Latorre, estas ayudas eran una oportunidad para el municipio de Llíria para dar respuesta al colectivo de personas con movilidad reducida, ya que se encuentran invisibilizados y sin una planificación municipal que atienda sus demandas, siendo que pueden ser un 8% de la población.

La respuesta ha sido positiva, desde el consistorio se ha dado cumplimiento a la petición de la Coalición y se ha tramitado la petición para poder acometer las obras de acceso al Pabellón Viejo desde la Avenida dels Furs, una entrada a este recinto deportivo que sólo se puede hacer subiendo y bajado una serie de escalones, y donde una persona con movilidad reducida tiene imposible acceder.

Desde Compromís-Move felicitamos esta acción y esperamos que la petición sea atendida por la Consellería de Igualdad y Políticas Inclusivas y se pueda materializar a lo largo del año.

Igualmente, apunta Garcia, desde el grupo municipal vamos a seguir trabajando en una serie de iniciativas dirigidas al ayuntamiento que ayuden a mejorar la calidad de vida de los ciudadanos que se encuentran en esta situación, con el fin de adecuar el medio urbano de la Ciutat de Llíria a esta realidad.