La proposta de Compromís-MoVe va ser arreplegada en l’última incorporació de romanents amb l’objectiu de seguir desenvolupant el programa del PEPRI en la Vila Vella de la ciutat.

L’ajuntament de Llíria, a través d’una proposta presentada pel grup municipal de Compromís-Move, ha acordat destinar 100 mil euros per a intervenir en la zona protegida de la muralla i torre musulmana del Pont del Vidre situada entre els Carrers de Sant Joan de Mata i Torre de la Reina.

Segons el portaveu de la Coalició, Paco García Latorre, aquesta actuació portava paralitzada des de feia més d’una dècada. De fet, es va haver d’actuar recentment per a consolidar una part de la muralla que revestia perill i començava a esfondrar-se.

Amb aquesta intervenció i amb la que s’està duent a terme en el C/ Viriato de reurbanització, apunta l’edil de Compromís-MoVe, es pretén  reactivar el Pla de Protecció i Rehabilitació de la Vila Vella de Llíria (PEPRI). Un pla que es veu paralitzat l’any 2003 i del que sols s’han realitzat algunes actuacions puntuals.

Per a García, la Vila Vella és un espai urbà de la ciutat d’un gran valor cultural, artístic i turístic, amb moltes potencialitats, per la qual cosa el consistori ha d’apostar de manera ordenada i programada seguir invertint en el mateix. Cal recordar que en aquest espai urbà tenim enclavats Els Banys Àrabs, L’Església de la Sang (Declarada Monument Nacional i BIC), el Museu Arqueològic, Ca la Vila Antiga, les església del Bon Pastor i La Mare de Deu, el Forn de la Vila, entre altres vestigis de muralla musulmana i la torre del Pont del Vidre. Un espai històric i patrimonial de primer ordre.

A part d’aquesta intervenció en el Pont del Vidre, el consistori també té projectades i pendent d’executar obres com l’edificació entre els carrers del Remei i Cura Roca o l’entorn de la plaça que envolta l’Església de la Sang.

Aquestes actuacions formen part del programa de recuperació i rehabilitació que la Coalició pretén impulsar a Llíria per a completar la urbanització d’aquest entorn patrimonial i monumental, el qual és digne de ser comparat amb les millors capitals culturals d’Europa, afirma García.

Llíria destinará 100 mil euros para la recuperación y puesta en valor torre musulmana Pont del Vidre

La propuesta de Compromís-MoVe fue recogida en la última incorporación de remanentes con el objetivo de seguir desarrollando el programa del PEPRI en la Vila Vella de la ciudad.

El ayuntamiento de Llíria, a través de una propuesta presentada por el grupo municipal de Compromís-Move, ha acordado destinar 100 mil euros para intervenir en la zona protegida de la muralla y torre musulmana del Pont del Vidre ubicada entre las Calles de San Joan de Mata y Torre de la Reina.

Según el portavoz de la Coalición, Paco García Latorre, esta actuación llevaba paralizada desde hacía más de una década. De hecho, se tuvo que actuar recientemente para consolidar una parte de la muralla que revestia peligro y empezaba a derrumbarse.

Con esta intervención y con la que se está llevando a cabo enn la C/ Viriato de reurbanización, apunta el edil de Compromís-MoVe, se pretende  reactivar el Plan de Protección y Rehabilitación de la Vila Vella de Llíria (PEPRI). Un plan que se vió paralizado en el año 2003 y del cual solo se han realizado algunas actuaciones puntuales.

Para García, la Vila Vella es un espacio urbano de la ciudad de un gran valor cultural, artístico y turístico, con muchas potencialidades, por lo que el consistorio ha de apostar de manera ordenada y programada seguir invirtiendo en el mismo. Cabe recordar que en este espacio urbano tenemos enclavados Los Baños Árabes, La Iglesia de la Sangre (Declarada Monumento Nacional y BIC), el Museo Arqueológico, Ca la Vila Antiga, la iglesia del Bon Pastor i La Mare de Deu, el Forn de la Vila, entre otros vestigios de muralla musulmana y la torre del Pont del Vidre. Un espació histórico y patrimonial de primer orden.

A parte de esta intervención en el Pont del Vidre, el consistorio también tiene proyectadas y pendiente de ejecutar obras como la edificación entre las calles del Remedio y Cura Roca o el entorno de la plaza que envuelve la Iglesia de la Sangre.

Estas actuaciones forman parte del programa de recuperación y rehabilitación que la Coalición pretende impulsar en Llíria para completar la urbanización de este entorno patrimonial y monumental, el cual es digno de ser comparado con las mejores capitales culturales de Europa, afirma García.