Garcia: “Aquesta iniciativa i eina és molt interessant des del punt de vista de la normalització lingüística de la vida cultural, educativa i social de Llíria”.

L’Ajuntament de Llíria col·laborarà al programa Voluntariat pel Valencià, que promou aquesta entitat. La corporació municipal signarà un contracte amb una assignació econòmica de 1.000 euros per a la  realització d’activitats per a la promoció i ús del valencià, concretament la d’impulsar la Campanya bàsica de VOLUNTARIAT “PEL VALENCIÀ” amb un mínim de 10 parelles lingüístiques.

Segons el portaveu de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, el “Voluntariat pel Valencià” és un programa de foment de l’ús del Valencià, una eina perquè les persones que tenen coneixements bàsics es llancen a parlar-ho i milloren la seua fluïdesa les persones que comencen a parlar-ho. També es pretén que les persones que ho parlen habitualment no canvien de llengua innecessàriament. Per a això es posa en contacte a voluntaris que ja dominen el Valencià que vulguen destinar a conversar una hora a la setmana, durant un mínim de deu setmanes, amb les persones que vulguen aprendre-ho o aprofundir-ho.

Per a Garcia, aquesta iniciativa i eina és molt interessant des del punt de vista de la normalització lingüística de la vida cultural, educativa i social de Llíria, i la qual era objectiu de Compromís-MoVe en aquesta legislatura, juntament amb la proposta que també està en tràmit d’elaborar un reglament d’ús i foment del valencià en el consistori.

A partir d’ara i una vegada es realitze la presentació pública del programa, les persones interessades a ser voluntàries podran col·laborar amb Escola Valenciana i el consistori amb la finalitat d’arribar al màxim de persones interessades a aprendre o millorar l’ús de la nostra llengua.

Des de Compromís-MoVe ens felicitem per la signatura d’aquest contracte i esperem que es puga ampliar a altres camps que desenvolupa Escola Valenciana, com són la realització de Trobades d’Escoles en Valencià,  Festes per la Llengua, Cinema en Valencià i el Festival Itinerant de Música en Valencià (La Gira), entre altres.

Llíria concierta con Escola Valenciana implementar por primera vez en la localidad el programa “Voluntariat pel Valencià”

Garcia: “Esta iniciativa y herramienta es muy interesante desde el punto de vista de la normalización lingüística de la vida cultural, educativa i social de Llíria”.

El Ayuntamiento de Llíria colaborará en el programa Voluntariat pel Valencià, que promueve esta entidad. La corporación municipal firmará un contrato con una asignación económica de 1.000 euros para  la realización de actividades para la promoción y uso del valenciano, concretamente la de impulsar la Campaña básica de VOLUNTARIADO “PEL VALENCIÀ” con un mínimo de 10 parejas lingüísticas.

Según el portavoz de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, el “Voluntariat pel Valencià” es un programa de fomento del uso del Valenciano, una herramienta para que las personas que tienen conocimientos básicos se lancen a hablarlo y mejoren su fluidez las personas que empiezan a hablarlo. También se pretende que las personas que lo hablan habitualmente no cambien de lengua innecesariamente. Para ello se pone en contacto a voluntarios que ya dominan el Valenciano que quieran destinar a conversar una hora a la semana, durante un mínimo de diez semanas, con las personas que quieran aprenderlo o profundizarlo.

Para Garcia, esta iniciativa y herramienta es muy interesante desde el punto de vista de la normalización lingüística de la vida cultural, educativa i social de Llíria, y la cual era objetivo de Compromís-MoVe en esta legislatura, junto con la propuesta que también está en trámite de elaborar un reglamento de uso i fomento del valenciano en el consistorio.

A partir de ahora y una vez se realice la presentación pública del programa, las personas interesadas en ser voluntarias podrán colaborar con Escola Valenciana y el consistorio con el fin de llegar al máximo de personas interesadas en aprender o mejorar el uso de nuestra lengua.

Desde Compromís-MoVe nos felicitamos por la firma de este contrato y esperamos que se pueda ampliar a otros campos que desarrolla Escola Valenciana, como son la realización de Trobades d’Escoles en Valencià,  Festes per la Llengua, Cinema en Valencià y el Festival Itinerante de Música en Valenciano (La Gira), entre otros.