El consistori edetà, en un acord de ple, es va adherir al manifest en defensa del nostre autogovern i del Dret civil Foral valencià.

L’associació de juristes valencians va celebrar un acte per donar suport al Dret Civil Valencià en el Centre Cultural Bancaixa de la Ciutat de València, on es van convidar als 130 municipis de la Comunitat que han signat este manifest de suport. Entre els que va estar present l’ajuntament de Llíria en la persona del regidor Paco Garcia Latorre, que va recollir el pergamí acreditant el recolzament a esta iniciativa i en agraïment per l’adhesió al manifest.

Esta proposta fou presentada en el Ple de Llíria pel grup municipal de Compromís-MoVe, sent aprovada pel consistori.

Este acte tenia com a objectiu mostrar públicament el posicionament del poble valencià en favor de la competència en matèria de dret civil, arreplegada en l’estatut però qüestionada per dues sentències del Tribunal Constitucional espanyol. Les sentències afecten la llei d’unions de fet i el règim econòmic matrimonial valencià. Estant pendent de resoldre el tercer litigi per la custòdia compartida.

A l’esdeveniment, també van ser convidades associacions, entitats i més institucions que han donat suport al manifest, juntament amb autoritats i representants de les forces polítiques i sindicals i de la societat civil valenciana.

Llíria recibe el agradecimiento de la Asociación de Juristas Valencianos

El consistorio edetano, en un acuerdo de pleno, se adhirió al manifiesto en defensa de nuestro autogobierno y del Derecho civil Foral valenciano.

La asociación de juristas valencianos celebró un acto para apoyar el Derecho Civil Valenciano en el Centro Cultural Bancaja de la Ciudad de Valencia, donde se invitaron a los 130 municipios de la Comunitat que han firmado este manifiesto de apoyo. Entre los que estuvo presente el ayuntamiento de Llíria en la persona del edil Paco Garcia Latorre, que recogió el pergamino acreditando el acuerdo a esta iniciativa y en agradecimiento por la adhesión al manifiesto.

Esta propuesta fue presentada en el Pleno de Llíria por el grupo municipal de Compromís-MoVe, siendo aprobada por el consistorio.

Este acto tenía como objetivo mostrar públicamente el posicionamiento del pueblo valenciano en favor de la competencia en materia de derecho civil, recogida en el estatuto pero cuestionada por dos sentencias del Tribunal Constitucional español. Las sentencias afectan la ley de uniones de hecho y el régimen económico matrimonial valenciano. Estando pendiente de resolver un tercer litigio por la custodia compartida.

Al acontecimiento, también fueron invitadas asociaciones, entidades y más instituciones que han apoyado al manifiesto, junto con autoridades y representantes de las fuerzas políticas y sindicales y de la sociedad civil valenciana.