Llàcer: “Feia 17 anys que Llíria va acollir l’última edició d’este encontre de la flama de la llengua”.

Segons la regidora de Compromís-MoVe,  Empar Llàcer Sanchis, la Comissió de Cultura de l’ajuntament de Llíria hem aprovat per unanimitat que la nostra ciutat siga la seu de les Trobades d’Escoles en Valencià el pròxim any 2017.

La cita es durà a terme en un dels primer caps de setmana de maig.  Al voltant de les Trobades es desenvoluparan tot un seguit d’activitats prèvies, entre les quals cal destacar, el lliurament de premis del concurs de literatura en valencià: Sambori; concerts, tallers, lectures, cercaviles, concursos, espectacles o exposicions.

Amb un pressupost d’uns 22.000 euros, la Coordinadora pel Valencià del Camp de Túria ha presentat este projecte il·lusionant a l’ajuntament de Llíria perquè la capital de la comarca puga ser el pròxim any la seu d’este esdeveniment. Un pressupost que serà sufragat al 50% per l’ajuntament i l’altre 50% per la coordinadora.

Per a Llàcer, és una satisfacció poder gaudir de les Trobades novament, ja que des de feia anys, la Coalició ha vingut reclamant la seua celebració en la localitat. Per això, agraïm a tot l’equip de la Coordinadora del Camp de Túria esta nova oportunitat de poder organitzar i enllestir les Trobades de 2017.

L’edil de Compromís-MoVe, apunta que “les Trobades” han complit enguany 30 anys de celebracions, que amb un caràcter festiu i reivindicatiu, estos aplecs que organitza Escola Valenciana són una referència social i cultural en defensa d’una de les nostres senyes d’identitat més valuoses, com és la llengua.

Cada any, prop d’una vintena de comarques del País Valencià participen en les mateixes, sent una vertadera manifestació cultural que reuneix milers de persones entre mestres, xiquets, xiquetes, pares i mares.

Les Trobades també s’emmarcaran dins de la celebració de l’any de “Els 12 Treballs d’Hèrcules” a Llíria, ajudant així a potenciar la commemoració del centenari de la troballa del mosaic i projectar la nostra ciutat com a gran referent cultural, musical, patrimonial i turístic.

La Gira

Llíria, dins de la celebració de les Trobades de 2017, també ha decidit participar en “La Gira d’Escola Valenciana”, el circuit de músics i cantants en valencià que s’ha consolidat com el gran aparador de la música en valencià i que, a més, demostra la bona salut que gaudeix aquest sector en els últims anys.

Llíria organizará Les Trobades 2017

Llàcer: “Hacía 17 años que Llíria acogió la última edición de este encuentro de la llama de la lengua”.

Según la concejal de Compromís-MoVe,  Empar Llàcer Sanchis, la Comisión de Cultura del ayuntamiento de Llíria hemos aprobado por unanimidad que nuestra ciudad sea la sede de Les Trobades de Escuelas en Valenciano el próximo año 2017.

La cita se llevará a cabo en uno de los primer fines de semana de mayo.  Alrededor de Les Trobades se desarrollarán toda una serie de actividades previas, entre las cuales hay que destacar, la entrega de premios del concurso de literatura en valenciano: Sambori; conciertos, talleres, lecturas, pasacalles, concursos, espectáculos o exposiciones.

Con un presupuesto de unos 22.000 euros, la Coordinadora pel Valencià del Camp de Túria ha presentado este proyecto ilusionante al ayuntamiento de Llíria para que la capital de la comarca pueda ser el próximo año la sede de este acontecimiento. Un presupuesto que será sufragado al 50% por el ayuntamiento y el otro 50% por la Coordinadora.

Para Llàcer, es una satisfacción poder disfrutar de Les Trobades nuevamente, ya que desde hacía años, la Coalición ha venido reclamando su celebración en la localidad. Por eso, agradecemos a todo el equipo de la Coordinadora del Camp de Túria esta nueva oportunidad de poder organizar y llevar a cabo Les Trobades de 2017.

La edil de Compromís-MoVe, apunta que “Les Trobades” han cumplido este año 30 años de celebraciones, que con un carácter festivo y reivindicativo, estos encuentros que organiza Escuela Valenciana son una referencia social y cultural en defensa de una de nuestras señales de identidad más valiosas, como es la lengua.

Cada año, cerca de una veintena de comarcas del País Valenciano participan en las mismas, siendo una verdadera manifestación cultural que reúne miles de personas entre maestras, a niños, niñas, padres y madres.

Les Trobades también se enmarcarán dentro de la celebración del año de “Los 12 Trabajos de Hércules” en Llíria, ayudando así a potenciar la conmemoración del centenario del hallazgo del mosaico y proyectar nuestra ciudad como gran referente cultural, musical, patrimonial y turístico.

La Gira

Llíria, dentro de la celebración de Les Trobades de 2017, también ha decidido participar en “La Gira de Escuela Valenciana”, el circuito de músicos y cantantes en valenciano que se ha consolidado como el gran escaparate de la música en valenciano y que, además, demuestra la buena salud que disfruta este sector en los últimos años.