Garcia: “La Conselleria ha actuat amb una gran sensibilitat i celeritat en la consecució de l’estatus de BIC a este jaciment de Llíria”.

Recentment, la Conselleria d’Educació, Investigació i Esports va reiniciar el procés per culminar l’expedient de declaració de BIC (Bé d’Interés Cultural) del Poblat Ibèric de La Mont-ravana, dins de la primera fase d’actualització i adaptació de la Secció Primera de l’Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià, en matèria de Patrimoni arqueològic i paleontològic.

Segons el diputat autonòmic i portaveu de Compromís-Move en Llíria, Paco Garcia Latorre, amb esta actuació de la Conselleria, es culminava un procés de declaració de BIC d’este jaciment, que es trobava pendent des de la feia més de 30 anys. Aprofitant este procés per incorporar noves mesures de protecció i foment del jaciment, dotant-lo del seu corresponent entorn d’afecció o de protecció, que serà stomès a tràmit d’informació pública, remarcant, al mateix temps, l’obligació dels ajuntaments de redactar els preceptius Plans de Protecció d’estos immobles, a través dels quals es podran perfilar millor les actuacions, característiques i delimitacions.

El bon treballs realitzat des de la Conselleria d’Educació i Cultura, ha comportat el desbloqueig administratiu de declaració de BIC que diversos jaciments valencians patien. Permetent ara a l’ajuntament de Llíria, en el Poblat Iber de La Mont-ravana, poder continuar amb els treballs de protecció, conservació i actuació.

Es per això, que el Grup Municipal de Compromís-MoVe ha proposat sol·licitar a la Conselleria que, dins de les possibilitats pressupostaries, amplie i convoque noves ajudes adreçades als ajuntaments per poder posar en valor estos espais arqueològics únics en la Comunitat, així com que l’ajuntament complisca amb els seus deures i redacte  el corresponent Pla Especial de protecció, conservació i actuació en el Poblat Ibèric de La Mont-ravana.

Garcia felicita la sensibilitat en la que ha actuat la Conselleria davant la protecció d’estos espais i el que haja facilitat la consecució de l’estatus de Bé d’Interés Cultural a este poblat iber, que juntament al del Tossal de Sant Miquel i el del Castellet de Bernabé, suposen espais de referencia de la cultura ibera al País Valencià.

Compromis-MoVe propone la redacción de un Plan Especial de protección, conservación y actuación en el Poblado Ibérico de La Mont-ravana

Garcia: “La Consellería ha actuado con una gran sensibilidad y celeridad en la consecución del estatus de BIC a este yacimiento de Llíria”.

Recientemente, la Consellería de Educación, Investigación y Deportes reinició el proceso para culminar el expediente de declaración de BIC (Bien de Interés Cultural) del Poblado Ibérico de Mont-ravana, dentro de la primera fase de actualización y adaptación de la Sección Primera del Inventario General del Patrimonio Cultural Valenciano, en materia de Patrimonio arqueológico y paleontológico.

Según el diputado autonómico y portavoz de Compromis-Move en Llíria, Paco Garcia Latorre, con esta actuación de la Consellería, se culminaba un proceso de declaración de BIC de este yacimiento, que se encontraba pendiente desde la hacía más de 30 años. Aprovechando este proceso para incorporar nuevas medidas de protección y fomento del yacimiento, dotándolo de su correspondiente entorno de afección o de protección, que será sometido a trámite de información pública, remarcando, al mismo tiempo, la obligación de los ayuntamientos de redactar los preceptivos Planes de Protección de estos inmuebles, a través de los cuales se podrán perfilar mejor las actuaciones, características y delimitaciones.

El buen trabajo realizado desde la Consellería de Educación y Cultura, ha comportado el desbloqueo administrativo de declaración de BIC que varios yacimientos valencianos sufrían. Permitiendo ahora al ayuntamiento de Llíria, en el Poblado Íbero de La Mont-ravana, poder continuar con los trabajos de protección, conservación y actuación.

Es por ello, que el Grupo Municipal de Compromis-MoVe ha propuesto solicitar a la Consellería que, dentro de las posibilidades presupuestarías, amplíe y convoque nuevas ayudas dirigidas a los ayuntamientos para poder poner en valor estos espacios arqueológicos únicos en la Comunidad, así como que el ayuntamiento cumpla con sus deberes y redacte  el correspondiente Plan Especial de protección, conservación y actuación en el Poblado Ibérico de Mont-ravana.

Garcia felicita la sensibilidad en la que ha actuado la Consellería ante la protección de estos espacios y el que haya facilitado la consecución del estatus de Bien de Interés Cultural a este poblado íbero, que juntamente al del Tossal de Sant Miquel y el del Castellet de Bernabé, suponen espacios de referencia de la cultura íbera al País Valenciano.