Jimenez: “Les urbanitzacions de Llíria necessiten tindre un projecte que definisca les línies principals d’actuació en matèria de sanejament públic”.

El Grup Municipal de Compromís-MoVe, tant en aquesta legislatura com en anteriors etapes, ha vingut reclamant que el consistori edetà redactara un “Pla director de Sanejament”, on s’abordara tècnica i econòmicament com s’ha de donar solució a les aigües fecals de milers d’habitatges que hi ha repartits en tot el municipi. Sobretot per la gran quantitat de sancions que des de fa diversos anys estan pagant els veïns de Llíria provinents de la Confederació Hidrogràfica per abocaments incontrolats.

Segons la portaveu d’urbanisme de Compromís-MoVe, Elena Jiménez, el municipi té una problemàtica diversa, i per a cada problema cal buscar una solució concreta. Hi ha urbanitzacions amb possibilitat de connexió a col·lectors generals, unes altres en les quals es poden crear depuradors col·lectives i un tercer cas que abasta a tots els immobles disseminats. I per a cadascun d’ells, el Pla Director de Sanejament deu buscar un tractament global per donar eixida a solucions particulars.

Per això, el primer que proposem és ordenar la casuística a través d’un document tècnic de planejament, com és el Pla Director de Sanejament Municipal, per després, establir les diferents opcions i solucions que es puguen executar amb una repercussió econòmica que siga assumible pels propietaris d’habitatges als quals se’ls preste el servei.

En aquest sentit, apunta Jiménez, hem proposat per al pressupost de 2017 una partida econòmica per a la redacció del Pla Director de Sanejament, que definisca la problemàtica existent, faça un diagnòstic de les possibles causes i establisca iniciatives que donen una solució definitiva al greu problema d’abocaments que hi ha en el terme municipal. Sobretot perquè l’ajuntament és el competent directe a implantar una xarxa de sanejament i al mateix temps és qui ha de vetllar per que aquest servei es preste en condicions adequades.

Igualment, el Grup de Compromís-MoVe ha reclamat a la Conselleria d’Habitatge que culmine les obres dels col·lectors Generals que queden pendents a Llíria, els quals es varen iniciar a construir en els anys noranta, per poder dur endavant les obres de connexió al clavegueram d’aquelles urbanitzacions de la localitat que poden vessar als mateixos.

Compromís-MoVe propone nuevamente la redacción de un Plan Director de Saneamiento

Jiménez: “Las urbanizaciones de Llíria necesitan tener un proyecto que defina las líneas principales de actuación en materia de saneamiento público”.

El Grupo Municipal de Compromís-MoVe, tanto en esta legislatura como en anteriores etapas, ha venido reclamando que el consistorio edetano redactase un “Plan director de Saneamiento”, donde se abordara técnica y económicamente como se ha de dar solución a las aguas fecales de miles de viviendas que hay repartidas en todo el municipio. Sobre todo por la gran cantidad de sanciones que desde hace varios años están pagando los vecinos de Llíria provenientes de la Confederación Hidrográfica por vertidos incontrolados.

Según la portavoz de urbanismo de Compromís-MoVe, Elena Jiménez, el municipio tiene una problemática diversa, y para cada problema hay que buscar una solución concreta. Hay urbanizaciones con posibilidad de conexión a colectores generales, otras en las que se pueden crear depuradores colectivas y un tercer caso que abarca a todos los inmuebles diseminados. Y para cada uno de ellos, el Plan Director de Saneamiento debe de buscar un tratamiento global para dar salida a soluciones particulares.

Por ello, lo primero que proponemos es ordenar la casuística a través de un documento técnico de planeamiento, como es el Plan Director de Saneamiento Municipal, para luego, establecer las diferentes opciones y soluciones que se puedan ejecutar con una repercusión económica que sea asumible por los propietarios de viviendas a los que se les preste el servicio.

En este sentido, apunta Jiménez, hemos propuesto para el presupuesto de 2017 una partida económica para la redacción del Plan Director de Saneamiento, que defina la problemática existente, haga un diagnóstico de las posibles causas y establezca iniciativas que den una solución definitiva al grave problema de vertidos que hay en el término municipal. Sobre todo porque el ayuntamiento es el competente directo en implantar una red de saneamiento y al mismo tiempo es quien ha de velar por que este servicio se preste en condiciones adecuadas.

Igualmente, el Grupo de Compromís-MoVe ha reclamado a la Consellería de Vivienda que culmino las obras de los Colectores Generales que quedan pendientes en Llíria, los cuales se iniciaron a construir en los años noventa, para poder llevar a cabo las obras de conexión al alcantarillado de aquellas urbanizaciones de la localidad que pueden verter a los mismos.