La proposta passa per modificar el subjecte passiu i que on no es paga recollida de fem que no es pague reciclatge.
L’Ordenança Reguladora de la Prestació de Serveis Mediambientals del Consorci València Interior (CVI) ha estat modificada recentment mitjançant acord de l’Assemblea General de data 23 de maig de 2017.
Segons el portaveu de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, aquesta Ordenança, ja va ser modificada l’any 2013, on es va canviar el subjecte passiu obligat a pagar, donant entrada a situacions clarament contraries a ordenances municipals que no deixaven fora a diverses edificacions per no tindre la consideració d’habitabilitat, es a dir, que no tenien ni llum ni aigua. Tal i com marca l’ordenança fiscal de la recollida del fem a Llíria.
Aquesta nova redacció apunta Garcia, ha suposat la incorporació de nombrosos immobles que, ni són habitables ni tenen la condició d’habitabilitat, ja que no tenen en l’actualitat ni subministrament de llum, ni escomesa d’aigua potable. Passant a engreixar el padró fiscal nombroses cassetes de camp i xicotets magatzems que, segons l’ordenança municipal de Llíria no paguen recollida de residus, però que amb el “Catastrazo” realitzat en 2016 i amb aquesta nova redacció van a haver de pagar per serveis de reciclatge i valorització quan no se’ls recull ni un sol quilo de fem.
Davant esta situació contradictòria, es pel que el Grup Municipal de Compromís-MoVe ha proposat al ple de la Corporació de Llíria que s’inste al Consorcio Valencia Interior a modificar l’Ordenança Fiscal Reguladora de la taxa de Serveis Ambientals i harmonitzar-la amb els criteris fiscal que hi han en la localitat, on sols són subjectes tributaris aquells titulars que tenen una vivenda, comerç o industria que tinga la condició d’habitabilitat associada a tindre llum i aigua.
Compromis-Move reclama al CVI no grabar masets, casetas de campo y almacenes sin luz y agua
La propuesta pasa por modificar el sujeto pasivo y que donde no se paga recogida de basura que no se pague reciclaje.
La Ordenanza Reguladora de la Prestación de Servicios Medioambientales del Consorcio Valencia Interior (CVI) ha sido modificada recientemente mediante acuerdo de la Asamblea General de fecha 23 de mayo de 2017.
Según el portavoz de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, esta Ordenanza, ya fue modificada en 2013, donde se cambió el sujeto pasivo obligado a pagar, dando entrada a situaciones claramente contrarias a ordenanzas municipales que no dejaban fuera a varias edificaciones por no tener la consideración de habitabilidad, es decir, que no tenían ni luz ni agua. Tal y como marca la ordenanza fiscal de la recogida de basuras en Llíria.
Esta nueva redacción apunta Garcia, ha supuesto la incorporación de numerosos inmuebles que, ni son habitables ni tienen la condición de habitabilidad, ya que no tienen en la actualidad ni suministro de luz, ni acometida de agua potable. Pasando a engordar el padrón fiscal numerosas casetas de campo y pequeños almacenes que, según la ordenanza municipal de Llíria no pagan recogida de residuos, pero que con el “Catastrazo” realizado en 2016 y con esta nueva redacción van a tener que pagar por servicios de reciclaje y valorización cuando no se los recoge ni un solo kilo de basura.
Ante esta situación contradictoria, es por lo que el Grupo Municipal de Compromís-MoVe ha propuesto al pleno de la Corporación de Llíria que se inste al Consorcio Valencia Interior a modificar la Ordenanza Fiscal Reguladora de la tasa de Servicios Ambientales y armonizarla con los criterios fiscales que hay en la localidad, donde sólo son sujetos tributarios aquellos titulares que tienen una vivienda, comercio o industria que tenga la condición de habitabilidad asociada a tener luz y agua.