Jiménez: “La xarxa de clavegueram, el proveïment urbà, la inclusió social i el foment d’ocupació i noves tecnologies s’estableixen com a primeres línies d’actuació prioritària”.

L’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI) ja ha pogut establir les seues principals línies d’actuació prioritàries per a Llíria. Associacions de veïns, mediambientals, culturals, esportives i festives, així com sindicats, agrupacions empresarials, el col·lectiu juvenil, a més de tècnics i membres de la corporació municipal, van participar en la primera sessió de treball per a la redacció d’EDUSI. D’esta trobada, han sorgit ja les primeres conclusions i els projectes a implementar.

Segons la portaveu de Compromís-MOVe en la Comissió d’urbanisme, Elena Jiménez, esta proposta fou impulsada per la Coalició a principi de legislatura, ja que era una eina molt útil per abordar grans reptes i projectes de futur per a la Ciutat de Llíria.

En el procés de participación, apunta la edil de Compromís-MoVe, s’ha establert com a objectiu prioritari les inversions per millorar les xarxes de proveïment, sanejament i depuració d’aigües, especialment a la zona d’urbanitzacions, i per a això l’elaboració d’un Pla de Sanejament i un Pla Director de l’Aigua.

Durant les dues taules de treball -una centrada en la cohesió social, l’activitat econòmica i l’ocupació, i una altra en el territori i el medi ambient- els veïns i tècnics de l’ajuntament han destacat que els grans reptes del municipi es troben no només en la rehabilitació urbana i la millora del seu entorn i la sostenibilitat mediambiental, sinó, principalment, en l’eficiència energètica, la inclusió social, l’ocupació, la promoció d’un model econòmic industrial i tecnològic i la participació ciutadana.

Segons Jiménez, este projecte possibilitarà que l’ajuntament de Llíria puga concórrer a la convocatòria dels Fons Estructurals i d’Inversió de la Unió Europea (FEDER), amb un objectiu estructural: la transició a un model de desenvolupament, a través de projectes integrats i participatius que contemplen la sostenibilitat de l’entorn natural i urbà, l’economia intel·ligent baixa en carboni i la generació de serveis que aposten per la inclusió social i les persones.

La Ciutat prepara la propuesta EDUSI para el període 2018-2020

Jiménez: “La red de alcantarillado, el abastecimiento urbano, la inclusión social y el fomento de empleo y nuevas tecnologías se establecen como primeras líneas de actuación prioritaria”.

La Estrategia de Desarrollo Urbano Sostenible e Integrado (EDUSI) ya ha podido establecer sus principales líneas de actuación prioritarias para Llíria. Asociaciones de vecinos, medioambientales, culturales, deportivas y festivas, así como sindicados, agrupaciones empresariales, el colectivo juvenil, además de técnicos y miembros de la corporación municipal, participaron en la primera sesión de trabajo para la redacción de EDUSI. De este encuentro, han surgido ya las primeras conclusiones y los proyectos a implementar.

Según la portavoz de Compromis-MOVe en la Comisión de Urbanismo, Elena Jiménez, esta propuesta fue impulsada por la Coalición a principio de legislatura, ya que es una herramienta muy útil para abordar grandes retos y proyectos de futuro para la Ciutat de Llíria.

En el proceso de participación, apunta la edil de Compromis-MoVe, se ha establecido como objetivo prioritario las inversiones para mejorar las redes de abastecimiento, saneamiento y depuración de aguas, especialmente a la zona de urbanizaciones, y para lo cual la elaboración de un Plan de Saneamiento y un Plano Director del agua.

Durante las dos mesas de trabajo -una centrada en la cohesión social, la actividad económica y la ocupación, y otra en el territorio y el medio ambiente- los vecinos y técnicos del ayuntamiento han destacado que los grandes retos del municipio se encuentran no sólo en la rehabilitación urbana y la mejora de su entorno y la sostenibilidad medioambiental, sino, principalmente, en la eficiencia energética, la inclusión social, el empleo, la promoción de un modelo económico industrial y tecnológico y la participación ciudadana.

Según Jiménez, este proyecto posibilitará que el ayuntamiento de Llíria pueda concurrir a la convocatoria de los Fondos Estructurales y de Inversión de la Unión Europea (FEDER), con un objetivo estructural: la transición a un modelo de desarrollo, a través de proyectos integrados y participativos que contemplan la sostenibilidad del entorno natural y urbano, la economía inteligente baja en carbono y la generación de servicios que apuestan por la inclusión social y las personas.