Garcia: “Delegació del Govern ha d’entendre que, en la Comarca som més de 100 mil persones i no es pot mantindre un servei tercermundista com el que es presta”.

La inexistència d’una oficina comarcal per a l’expedició del DNI en el Camp de Túria constitueix un entrebanc per a milers de persones que anualment han de sol·licitar o renovar estes tipus de document oficial.

Segons el portaveu de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, el sistema actual, sens dubte insuficient, suposa només, en el cas de Llíria, 60 cites per als ciutadans de la localitat, població que ja supera els 23.000 habitants. Aquest problema s’agreuja amb el nou DNI electrònic, que obliga a l’interessat a acudir tres vegades a tramitar el seu document d’identitat. Tot això deriva en contínues queixes per part dels veïns, suficientment justificades davant la qualitat observada en el servei.

Garcia apunta que des de l’Ajuntament de Llíria s’ha sol·licitat en diverses ocasions una major atenció a la nostra població i la de la resta de poblacions del Camp de Túria per part de la Delegació del Govern i més concretament per part de la Direcció General de la Policia, havent-se aprovat pel ple en anteriors etapes propostes reclamant una oficina permanent per a l’expedició del DNI en Llíria, així com tindre una Comissaria de Policia d’àmbit comarcal.

Estimem que les raons per a aquesta exigència estan més que fonamentats, tenint en compte que esta oficina d’expedició de DNI donaria cobertura a prop de 100 mil habitants del Camp de Tútia, que a hores d’ara tenen que patir un sistema de cites molt deficitari i amb una periodicitat molt deficient.

Entenem, apunta Garcia, que la nostra Comarca te el suficient pes poblacional i demanda d’este servei per a que per part de la Delegació del Govern i des de la Direcció General de la Policia es plantejarà la ubicació d’una oficina permament. Oficina que podria estar en Llíria, on l’ajuntament podria cedir un espai per a la seua implantació si el Govern de l’Estat acordara esta mesura.

Tot i això, i encara que l’Ajuntament segueix reclamant la creació de la citada oficina permanent, estimem oportú també sol·licitar, mentre aquesta no es materialitze, una major freqüència en l’atenció de l’equip d’expedició del DNI en Llíria, de manera que el servei estiga disponible per a la població una vegada per setmana.

Es pel que l’ajuntament de Llíria ha acordat per unanimitat la proposta presentada per Compromís-MoVe de sol·licitar a la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana, i més concretament a la Direcció General de la Policia, la petició de creació d’una oficina permanent d’expedició del DNI a Llíria i oferir dependències municipals per a la seua implantació.

Llíria reclama una oficina permanente del DNI

García: “Delegación del Gobierno tiene que entender que, en la Comarca somos más de 100 mil personas y no se puede mantener un servicio tercermundista como el que se presta”.

La inexistencia de una oficina comarcal para la expedición del DNI en el Camp de Túria constituye una traba para miles de personas que anualmente tienen que solicitar o renovar estas tipos de documento oficial.

Según el portavoz de Compromis-MoVe, Paco Garcia Latorre, el sistema actual, sin duda insuficiente, supone sólo, en el caso de Llíria, 60 citas para los ciudadanos de la localidad, población que ya supera los 23.000 habitantes. Este problema se agrava con el nuevo DNI electrónico, que obliga al interesado a acudir tres veces a tramitar su documento de identidad. Todo esto deriva en continuas quejas por parte de los vecinos, suficientemente justificadas ante la calidad observada en el servicio.

García apunta que desde el Ayuntamiento de Llíria se ha solicitado en varias ocasiones una mayor atención a nuestra población y la del resto de poblaciones del Camp de Túria por parte de la Delegación del Gobierno y más concretamente por parte de la Dirección general de la Policía, habiéndose aprobado por el pleno en anteriores etapas propuestas reclamando una oficina permanente para la expedición del DNI en Llíria, así como tener una Comisaría de Policía de ámbito comarcal.

Estimamos que las razones para esta exigencia están más que fundamentadas, teniendo en cuenta que esta oficina de expedición de DNI daría cobertura a cerca de 100 mil habitantes del Camp de Túria, que a estas alturas tienen que sufrir un sistema de citas muy deficitario y con una periodicidad muy deficiente.

Entendemos, apunta García, que nuestra Comarca tiene el suficiente peso poblacional y demanda de este servicio para que por parte de la Delegación del Gobierno y desde la Dirección general de la Policía se planteará la ubicación de una oficina permanente. Oficina que podría estar en Llíria, donde el ayuntamiento podría ceder un espacio para su implantación si el Gobierno del Estado acordara esta medida.

Aún así, y aunque el Ayuntamiento sigue reclamando la creación de la citada oficina permanente, estimamos oportuno también solicitar, mientras esta no se materialice, una mayor frecuencia en la atención del equipo de expedición del DNI en Llíria, de forma que el servicio esté disponible para la población una vez por semana.

Es por lo que el ayuntamiento de Llíria ha acordado por unanimidad la propuesta presentada por Compromis-MoVe de solicitar a la Delegación del Gobierno en la Comunidad Valenciana, y más concretamente a la Dirección general de la Policía, la petición de creación de una oficina permanente de expedición del DNI en Llíria y ofrecer dependencias municipales para su implantación.