La proposta per a el “Pla Edificant” contempla la construcció del nou IES Camp de Túria, un nou col·legi públic a Mura, la construcció d’una Escoleta de 0-3 anys i l’adequació dels centres escolars existents.

El municipi de Llíria s’ha adherit al programa de la Generalitat en matèria d’infraestructures educatives Edificant per acord plenari i per unanimitat dels grups polítics i la participació dels Consells Escolars de centre..

La Generalitat ha habilitat un finançament entre els anys 2018 i 2022 per executar projectes de noves infraestructures educatives, les quals poden ser executades directament pel Consell o a través dels propis ajuntaments.

Segons el portaveu de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, en la proposta realitzada, el Consell executarà el projecte de construcció del nou IES Camp de Túria, una proposta que ja estava emmarcada en el Pla de noves Infraestructures que va fer el Conseller Marzá a l’inici de la legislatura i la licitació de la qual és imminent. La qual cosa permetria disposar de l’actual IES Camp de Túria per albergar l’Escola Oficial d’Idiomes i l’Escola d’Adults.

D’altra banda, l’ajuntament de Llíria ha ofert la possibilitat d’executar a través del Pla Edificant el tercer Col·legi Públic de Primària a la zona de Mura. Pel qual ja es disposen dels terrenys i estan en disposició de poder albergar aquest nou centre. Mantenint l’actual CEIP de Sant Vicent.

Unes altres de les propostes que s’han presentat al Pla Edificant és la construcció d’una Escola Infantil de 0-3 anys en la localitat, així com realitzar actuacions de millora en el CEIP Sant Miquel, Sant Vicent i en l’IES Laurona.

 

Llíria presenta las propuestas al Plan de Infraestructuras Educativas de la Generalitat

La propuesta para el “Plan Edificant” contempla la construcción del nuevo IES Camp de Túria, un nuevo colegio público en Mura, la construcción de una Escoleta de 0-3 años y la adecuación de los centros escolares existentes.

El municipio de Llíria se ha adherido al programa de la Generalitat en materia de infraestructuras educativas Edificant por acuedo plenario y por unanimidad de los grupos políticos y la participación de los Consejos Escolares de centro..

La Generalitat ha habilitado una financiación entre los años 2018 y 2022 para ejecutar proyectos de nuevas infraestructuras educativas, las cuales pueden ser ejecutadas directamente por el Consell o a través de los propios ayuntamientos.

Según el portavoz de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, en la propuesta realizada, el Consell ejecutará el proyecto de construcción del nuevo IES Camp de Túria, una propuesta que ya estaba enmarcada en el Plan de nuevas Infraestructuras que hizo el Conseller Marzá al inicio de la legislatura y cuya licitación es inminente. Lo cual permitiría disponer de l’actual IES Camp de Túria para albergar la Escuela Oficial de Idiomas y la Escuela de Adultos.

Por otro lado, el ayuntamiento de Llíria ha ofrecido la posibilidad de ejecutar a través del Plan Edificant el tercer Colegio Público de Primaria en la zona de Mura. Para el cual ya se disponen de los terrenos y están en disposición de poder albergar este nuevo centro. Manteniendo el actual CEIP de San Vicente.

Otras de las propuestas que se han presentado al Pla Edificant es la construcción de una Escuela Infantil de 0-3 años en la localidad, así como realizar actuaciones de mejora en el CEIP Sant Miquel, Sant Vicent y en el IES Laurona.