El programa Llíria Ocupa’t presentat per Compromís-MoVe apuntala i ajuda a la recuperació del mercat laboral local.

El municipi de Llíria ha registre aquest últim mes de desembre la xifra d’atur més baixa des que es va produir la crisi econòmica. De les prop de 2.500 persones aturades en el mes de desembre de 2015, hem passat a unes 2.000 al desembre de 2017. Un descens de 500 persones que s’han incorporat al mercat de treball en tan sol 2 anys.

El portaveu de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, va fer públics aquestes dades en l’últim ple municipal en el transcurs del Debat sobre l’Estat de la Ciutat.

Per a Garcia, l’aposta per aplicar el programa “Llíria Ocupa’t”, presentat pel seu grup municipal, és un instrument que està donant bons resultats en l’àmbit laboral. Ja que la tendència des de l’inici de la legislatura i les polítiques generadores d’ocupació incardinades als dos pressupostos municipals aprovats en 2016 i 2017, han ajudat a pal·liar la xacra estructural d’atur que patia el municipi edetà.

Les ajudes rebudes per la Generalitat i la Diputació de València, al costat dels Planes d’Ocupació locals, que han ascendit a prop de 2 milions d’euros, han ajudat a reactivar el mercat laboral i generar prop de 300 contractacions. Que al costat de la reactivació industrial al polígon industrial de Carrases amb l’ampliació d’empreses ja instal·lades, així com les que es van a implantar, han estat un revulsiu per a la nova generació d’ocupació en la localitat.

Segons explica el portaveu de Compromís-MoVe, aquestes són una bones xifres, però no suficients, no ens conformem, ja que cal seguir incidint en l’aplicació del programa Llíria Ocupa’t i en la concreció de nous plans d’ocupació locals, tot això mentre les xifres d’atur segueixen sent tan elevades.

Aquestes mesures no són la solució definitiva per eradicar l’atur i portar als veïns a una situació econòmica ideal, però, si són de gran ajuda per solucionar situacions difícils en moltes famílies de la localitat, afegeix Garcia.

Llíria reduce la tasa de paro un 20% en dos años

El programa Llíria Ocupa’t presentado por Compromís-MoVe apuntala y ayuda a la recuperación del mercado laboral local.

El municipio de Llíria ha registro este último mes de diciembre la cifra de paro más baja desde que se produjo la crisis económica. De las cerca de 2.500 personas desempleadas en el mes de diciembre de diciembre de 2015, hemos pasado a unas 2.000 en diciembre de 2017. Un descenso de 500 personas que se han incorporado al mercado de trabajo en tan solo 2 años.

El portavoz de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, hizo públicos estos datos en el último pleno municipal en el transcurso del Debate sobre el Estado de la Ciudad.

Para Garcia, la apuesta por aplicar el programa “Llíria Ocupa’t”, presentado por su grupo municipal, es un instrumento que está dando buenos resultados en el ámbito laboral. Ya que la tendencia desde el inicio de la legislatura y las políticas generadoras de empleo incardinadas en los dos presupuestos municipales aprobados en 2016 y 2017, han ayudado a paliar la lacra estructural de paro que padecía el municipio edetano.

Las ayudas recibidas por la Generalitat y la Diputación de Valencia, junto a los Planes de Empleo locales, las cuales han ascendido a cerca de 2 millones de euros, han ayudado a reactivar el mercado laboral y generar cerca de 300 contrataciones. Que junto a la reactivación industrial en el polígono industrial de Carrases con la ampliación de empresas ya instaladas, así como las que se van a implantar, han sido un revulsivo para la nueva generación de empleo en la localidad.

Según explica el portavoz de Compromís-MoVe, estas son una buenas cifras, pero no suficientes, no nos conformamos, ya que hay que seguir incidiendo en la aplicación del programa Llíria Ocupa’t y en la concreción de nuevos planes de empleo locales, todo ello mientras las cifras de paro sigan siendo tan elevadas.

Estas medidas no son la solución definitiva para erradicar el paro y llevar a los vecinos a una situación económica ideal, pero, si son de gran ayuda para solventar situaciones difíciles en muchas familias de la localidad, añade Garcia.