L’ajuntament construirà els vials perimetrals que donaran accés al nou Institut i al possible tercer col·legi públic

L’ajuntament de Llíria dona el pas definitiu per poder donar inici a les obres de construcció del nou IES Camp de Túria i possible tercer col·legi públic a la zona de Mura.

(Reunió ajuntament Llíria amb Secretari Autonòmic Educació per tractar Pla Edificant)

Segons el portaveu de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, l’aprovació dels pressupostos municipals de 2018 ha possibilitat una partida econòmica per poder licitar les obres de construcció dels vials perimetrals que han de donar accés a les dos infraestructures educatives en la zona de Mura. Un pas previ que era necessari per a que la Conselleria poguera també iniciar els tràmits de licitació dels equipaments educatius.

Estes obres, apunta Garcia, eren un compromís municipal davant la Conselleria d’Educació, per poder dur endavant la construcció tant del nou Institut com del col·legi, equipaments que han estat sol·licitats per l’ajuntament de Llíria en el nou “Pla Edificant” que ha tret la Generalitat Valenciana i que en breu es resoldrà la seua adjudicació.

Les obres de construcció dels vials es podran compaginar amb les de construcció dels nous centres educatius. Per això, l’ajuntament ha dividit en dos fases l’execució pressupostaria, destinant 400 mil euros en els comptes de 2018 i 400 mil euros més, en els de 2019.

Per fi, apunta Garcia, una reivindicació històrica de feia dècades de la Comunitat Educativa de Llíria es vorà resolta gràcies als Governs del Botànic i de Ca la Vila.

Llíria destinará 800 mil euros para iniciar las obras del nuevo IES Camp de Túria

El ayuntamiento construirá los viales perimetrales que darán acceso al nuevo Instituto y al posible tercer colegio público

El ayuntamiento de Llíria da el paso definitivo para poder dar inicio a las obras de construcción del nuevo IES Camp de Túria y posible tercer colegio público a la zona de Mura.

Según el portavoz de Compromiso-MoVe, Paco García Latorre, la aprobación de los presupuestos municipales de 2018 ha posibilitado una partida económica para poder licitar las obras de construcción de los viales perimetrales que tienen que dar acceso a las dos infraestructuras educativas en la zona de Mura. Un paso previo que era necesario para que la Consellería pudiera también iniciar los trámites de licitación de los equipamientos educativos.

Estas obras, apunta García, eran un compromiso municipal ante la Consellería de Educación, para poder llevar adelante la construcción tanto del nuevo Instituto como del colegio, equipamientos que han sido solicitados por el ayuntamiento de Llíria en el nuevo “Pla Edificant” que ha sacado la Generalitat Valenciana y que en breve se resolverá su adjudicación.

Las obras de construcción de los viales se podrán compaginar con las de construcción de los nuevos centros educativos. Por eso, el ayuntamiento ha dividido en dos fases la ejecución presupuestaría, destinando 400 mil euros en las cuentas de 2018 y 400 mil euros más, en los de 2019.

Por fin, apunta García, una reivindicación histórica de hacía décadas de la Comunidad Educativa de Llíria se verá resuelta gracias a los Gobiernos del Botánic y de Ca la Vila.