El ple aprova els comptes locals de 2019 amb 20 milions d’euros destinats a acció social, inversió i ocupació

El portaveu de CompromísMoVe en la Comissió d’Economia i tinent d’alcalde de Llíria, Paco Garcia Latorre, ha destacat que este pressupost marca els objectius fixats per la coalició en aquesta etapa municipal, apuntalant la recuperació econòmica i social de la localitat.

L’edil ha afirmat que són uns comptes expansius, que accentuen les accions encaminades a rescatar a les persones més vulnerables, a la generació d’ocupació i a la dinamització econòmica.

La nova economia local per a 2019 vertebra un nou model cultural i turístic, fent una gran aposta pel binomi música-patrimoni, la creativitat i la innovació. Apostant per un objectiu comú, fer de Llíria una ciutat amable, acollidora, solidària i plena d’oportunitats per als més joves i per a les persones que en aquesta última dècada havien quedat excloses del mercat laboral. De fet, l’atur s’ha reduït un 30% i prop de 1.000 persones han trobat una ocupació estable en aquesta legislatura.

García ha fet referència als prop de 40 milions que s’han invertit i estan compromesos per part de la Generalitat amb la Ciutat de Llíria en els plans EDIFICANT (15 milions), Nou Palau de Justícia (14 milions), Plans d’ocupació executats (5 milions), Residència i Centre de Dia per a persones amb diversitat funcional (2 milions), recuperació del patrimoni local (1,1 milions), entre altres inversions menors destinades a millores en camins rurals, urbanitzacions i completar la xarxa de col·lectors en les zones residencials.

Llíria ha recuperat la seua capitalitat comarcal, sent eix vertebrador de la cohesió social i motor d’aquesta recuperació econòmica que ha estat impulsada pel Govern del Botànic. S’ha gestionat amb respecte, rigor, dedicant moltes hores de treball i generant sinergies amb la ciutadania i les entitats socials de la localitat.

D’aquesta forma, el pressupost municipal de l’Ajuntament de Llíria ascendirà a més de 20 milions d’euros. Els quals aniran destinats a donar compliment als compromisos adquirits i acordats en el ple de l’ajuntament.

Aquests pressupostos, apunta García, contribuiran a continuar generant ocupació, benestar i la captació de noves empreses per al Polígon de Carrases. Son uns comptes que consoliden la recuperació i un canvi en les noves formes de fer política, de la qual CompromísMoVe ha estat un actor important en aquesta legislatura.

Llíria aprueba el presupuesto de la reactivación económica, industrial y laboral

El pleno aprueba las cuentas locales de 2019 con 20 millones de euros destinados a acción social, inversión y empleo

El portavoz de CompromísMoVe en la Comisión de Economía y teniente de alcalde de Llíria, Paco Garcia Latorre, ha destacado que este presupuesto marcan los objetivos fijados por la coalición en esta etapa municipal, apuntalando la recuperación económica y social de la localidad.

El edil ha afirmado que son unas cuentas expansivas, que acentúan las acciones encaminadas a rescatar a las personas más vulnerables, a la generación de empleo y a la dinamización económica.

La nueva economía local para 2019 vertebra un nuevo modelo cultural y turístico, haciendo una gran apuesta por el binomio música-patrimonio, la creatividad y la innovación. Apostando por un objetivo común, hacer de Llíria una ciudad amable, acogedora, solidaria y llena de oportunidades para los más jóvenes y para as personas que en esta última década habían quedado excluidas del mercado laboral. De hecho, el paro se ha reducido un 30% y cerca de 1.000 personas han encontrado un empleo estable en esta legislatura.

García ha hecho referencia a los cerca de 40 millones que se han invertido y están comprometidos por parte de la Generalitat con la Ciudad de Llíria en los planes EDIFICANT (15 millones), Nuevo Palacio Justícia (14 millones), Planes de empleo ejecutados (5 millones), Residencia i Centro de Dia para personas con diversidad funcional (2 millones), recuperación del patrimonio local (1,1 millones), entre otras inversiones menores destinadas a mejoras en caminos rurales, urbanizaciones y completar la red de colectores en las zonas residenciales.

Llíria ha recuperado su capitalidad comarcal, siendo eje vertebrador de la cohesión social y motor de esa recuperación económica que ha sido impulsada por el Govern del Botànic. Se ha gestionado con respecto, rigor, dedicando muchas horas de trabajo y generando sinergias con la ciudadanía y las entidades sociales de la localidad.

De esta forma, el presupuesto municipal del Ayuntamiento de Llíria ascenderá a más de 20 millones de euros. Los cuales irán destinados a dar cumplimiento a los compromisos adquiridos y acordados en el pleno del ayuntamiento.

Estos presupuestos, apunta García, contribuirán a seguir generando empleo, bienestar y la captación de nuevas empresas para el Polígono de Carrases. Son unas cuentas que consolidan la recuperación y un cambio en las nuevas formas de hacer política, de la que CompromísMoVe ha sido un actor importante en esta legislatura.