L’ajuntament de Llíria ja va clausurar este servei a principis d’any 2013.

Fundar deixa de funcionar definitivament. El patronat que regia esta organització ha decidit liquidar-la  després de les continuades retallades que s’han produït per part de la Generalitat, la desaparició de l’Obra Social de Bancaixa, que eren les que més capital aportaven per al funcionament de l’entitat, així com per les immenses ombres que han envoltat la trama de corrupció en Solidaritat.

Segons la regidora de Compromís per Llíria i portaveu en la Comissió de Benestar, Vallivana Murgui Ortega, el consistori edetà va començar a tindre problemes econòmics per finançar el funcionament d‘esta entitat en l’any 2012, quan la Generalitat va reduir un 50% les ajudes per al seu funcionament, un fet que va provocar que l’ajuntament tinguera que reduir al 50% també la jornada de dedicació del personal que estava al front de Fundar-Llíria.

Davant estes greu retallades i la impossibilitat de fer front a la despesa econòmica, l’ajuntament de Llíria va eliminar este servei en gener de 2013. Ja que la Generalitat no garantitzava per a este nou exercici ni tan sols el 50% de l’any anterior.

Es tant així, que ara, la pròpia Conselleria de Solidaritat ha decidit finiquitar per complet Fundar i acomiadar a les prop de 20 persones que encara hi havia en nòmina.

Esta organització fou creada per l’ex Conseller de Solidaritat imputat, Rafael Blasco, que va situar en la mateixa a persones pròximes a la seua persona, i que ara, la nova Secretaria Autonòmica, Lucia Ceron, ha decidit clausurar definitivament.

Per a la regidora de Compromís, estes practiques clientelars que practicava el PP a nivell autonòmic, ha fet que també es desmantellen les entitats de Fundar a nivell local, desacreditant i deixant en mal lloc un projecte que tan bona acollida havia tingut en l’àmbit municipal i que comptava amb treballadors i treballadores implicats en el seu funcionament, que res tenien a veure amb les corrupteles que des de la Conselleria sembla que s’havien articulat.

El resultat final de les retallades del PP i les imputacions en la Conselleria de Solidaritat és que, la ciutadania valenciana ha vist truncat i finiquitat un projecte solidari en xarxa que comptava amb milers de voluntaris, els quals s’han vist defraudats i menyspreats per les actuacions d’un govern que sols pensa en els seus interessos personals i partidistes.

LA GENERALITAT LIQUIDA DEFINITIVAMENTE LA FUNDACIÓN FUNDAR

El ayuntamiento de Llíria ya clausuró este servicio a principios de año 2013.

Fundar deja de funcionar definitivamente. El patronato que regía esta organización ha decidido liquidarla después de los continuados recortes que se han producido por parte de la Generalitat, la desaparición de la Obra Social de Bancaja, que eran las que más capital aportaban para el funcionamiento de la entidad, así como por las inmensas sombras que han rodeado la trama de corrupción en Solidaridad.

Según la concejal de Compromís per Llíria y portavoz en la Comisión de Bienestar, Vallivana Murgui Ortega, el consistorio edetano empezó a tener problemas económicos para financiar el funcionamiento de esta entidad en el año 2012, cuando la Generalitat redujo un 50% las ayudas para su funcionamiento, un hecho que provocó que el ayuntamiento tuviera que reducir al 50% también la jornada de dedicación del personal que estaba al frente de Fundar-Llíria.

Ante estos grave recortes y la imposibilidad de hacer frente al gasto económico, el ayuntamiento de Llíria eliminó este servicio en enero de 2013. Dado que la Generalitat no garantizaba para este nuevo ejercicio ni siquiera el 50% del año anterior.

Tanto era así, que ahora, la propia Consellería de Solidaridad ha decidido finiquitar por completo Fundar y despedir a las cerca de 20 personas que todavía había en nómina.

Esta organización fue creada por el ex Conseller de Solidaridad imputado, Rafael Blasco, que situó en la misma a personas próximas a su persona, y que ahora, la nueva Secretaría Autonómica, Lucia Ceron, ha decidido clausurar definitivamente.

Para la regidora de Compromís, estas prácticas clientelares que practicaba el PP a nivel autonómico, ha hecho que también se desmantelen las entidades de Fundar a nivel local, desacreditando y estela en mal lugar un proyecto que tan buena acogida había tenido en el ámbito municipal y que contaba con trabajadores y trabajadoras implicados en su funcionamiento, que nada tenían que ver con las corruptelas que desde la Consellería parece que se habían articulado.

El resultado final de los recortes del PP y las imputaciones en la Consellería de Solidaridad es que, la ciudadanía valenciana ha visto truncado y finiquitado un proyecto solidario en red que contaba con miles de voluntarios, los cuales se han visto defraudados y despreciados por las actuaciones de un gobierno que sólo piensa en sus intereses personales y partidistas.