Compromís proposa generar una partida pressupostària per poder fer efectiu el pagament que arrossega el consistori des de 2011.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, en l’any 2010 l’Ajuntament de Llíria va signar un conveni amb les comunitats de propietaris de la Vall de Llíria per al manteniment de les zones verdes i de la seua xarxa de reg, amb el corresponent consum d’energia elèctrica i aigua, despeses que tenien que ser assumides per part de l’ajuntament a partir de la data 1 de gener de 2011.

 

Des d’aleshores i fins que l’ajuntament ha posat nous comptadors per al reg de les zones verdes, el consum d’aigua i el corresponent consum d’energia elèctrica ha esta suportat per les comunitats de propietaris de La Vall de Llíria. Unes despeses que fa temps varen ser reclamades pels veïns a l’ajuntament i que encara no s’han pagat.

 

Segons Garcia, de les factures presentades en la reclamació econòmic administrativa que s’ha registrat en l’ajuntament, s’han realitzat els corresponents informes, tant jurídic com tècnic, on s’ha estimat la reclamació i s’ha valorat que el cost que ha de pagar l’ajuntament als veïns per les despeses de llum i aigua de les zones verdes públiques de la Vall de Llíria, en el període que va de l’1 de gener de 2011 al 31 de desembre de 2013, és de 40.611,26 euros (IVA inclòs).

 

Davant esta situació, el portaveu de Compromís, va preguntar i se li va informar en la Comissió d’Hisenda de data 8 de maig, que l’equip de Govern de PP no hi tenia prevista cap partida pressupostària per fer front a estes despeses, ni cap consignació econòmica. Fet imprescindible si es vol fer efectiu el pagament al que s’ha compromès l’ajuntament derivat del conveni signat en 2010.

 

Compromís va presentar a l’últim ple ordinari de 15 de maig la proposta generar una partida pressupostària adreçada a fer efectiu el pagament de les despeses generades i que fa 3 anys que l’ajuntament no ha pagat, així com fer les modificacions pressupostaries necessàries per dotar esta nova partida econòmica amb un import mínim de 40.611,26 euros.

 

Finalment, el PP va votar en contra i, a partir d’ara s’obri una incògnita per saber quan l’equip de Govern farà el que proposa Compromís per poder saldar el deute amb els contribuents de La Vall de Llíria. Convertint-se així l’ajuntament en un morós de llarga durada.

 

EL AYUNTAMIENTO DEBE MÁS DE 40 MIL EUROS A LOS VECINOS Y PROPIETARIOS DE LA VALL DE LLÍRIA

 

Compromiso propone generar una partida presupuestaria para poder hacer efectivo el pago que arrastra el consistorio desde 2011.

Según el portavoz de Compromís per Llíria, Paco García Latorre, en el año 2010 el Ayuntamiento de Llíria firmó un convenio con las comunidades de propietarios de La Vall de Llíria para el mantenimiento de las zonas verdes y de su red de riego, con el correspondiente consumo de energía eléctrica y agua, gastos que tenían que ser asumidas por parte del ayuntamiento a partir de la fecha 1 de enero de 2011.
Desde entonces y hasta que el ayuntamiento ha puesto nuevos contadores para el riego de las zonas verdes, el consumo de agua y el correspondiente consumo de energía eléctrica ha sido soportado por las comunidades de propietarios de la Vale de Llíria. Unos gastos que hace tiempo fueron reclamadas por los vecinos en el ayuntamiento y que todavía no se han pagado.
Según Garcia, de las facturas presentadas en la reclamación económico administrativa que se ha registrado en el ayuntamiento, se han realizado los correspondientes informes, tanto jurídico como técnico, donde se ha estimado la reclamación y se ha valorado que el coste que tiene que pagar el ayuntamiento a los vecinos por los gastos de luz y agua de las zonas verdes públicas del Valle de Llíria, en el periodo que va del 1 de enero de 2011 al 31 de diciembre de 2013, es de 40.611,26 euros (IVA incluido).
Ante esta situación, el portavoz de Compromís, preguntó y se le informó en la Comisión de Hacienda de fecha 8 de mayo, que el equipo de Gobierno de PP no tenía prevista ninguna partida presupuestaria para hacer frente a estos gastos, ni ninguna consignación económica. Hecho imprescindible si se quiere hacer efectivo el pago al que se ha comprometido el ayuntamiento derivado del convenio firmado en 2010.
Compromís presentó en el último pleno ordinario de 15 de mayo la propuesta generar una partida presupuestaria dirigida a hacer efectivo el pago de los gastos generados y que hace 3 años que el ayuntamiento no ha pagado, así como hacer las modificaciones presupuestarías necesarias para dotar esta nueva partida económica con un importe mínimo de 40.611,26 euros.
Finalmente, el PP votó en contra y, a partir de ahora se abre una incógnita para saber cuándo el equipo de Gobierno hará lo que propone Compromís para poder saldar la deuda con los contribuyentes de la Urbanización Vall de Llíria. Convirtiéndose así el ayuntamiento en un moroso de larga duración.