* Les queixes pel funcionament d’una caolinera han provocat la constitució d’una plataforma veïnal que vol trobar respostes després d’anys d’inactivitat municipal.

* Algun afectat està patint afeccions respiratòries i de salut a conseqüència de la volatilitat de la sorra del caolí que arriba a desplaçar-se uns 500 metres i se’n troba fins a la Plaça Major.

El candidat de la Coalició Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, es va reunir amb el representant de la Plataforma de veïns del Barri de d’Alt de l’Estació per abordar la problemàtica d’una activitat de producció de caolins que està provocant seriosos problemes de salut en el barri i que no han estat solucionats per l’actual equip de govern després de més d’una dècada al front del consistori.

Segons Garcia, la solució ha d’estar consensuada a tres bandes: veïns afectats, propietari de l’activitat i ajuntament.

Per al candidat de Compromís-MoVe, la modificació del PGOU que va plantejar el PP no ha estat satisfactòria, de fet està paralitzada des de fa anys i sense aportar cap solució. Com en altre modificacions que s’han aturat i poden costar centenars de mils d’euros al poble de Llíria.

Segons el portaveu de la Plataforma veïnal, Roberto Marquino, els afectats volen respostes del consistori i no una deixadesa com la que han patit estos anys des del departament d’urbanisme i medi ambient, on a part de no donar cap informació, no se fet res al respecte. Sobretot quan hi ha afectats amb problemes de salut amb afeccions respiratòries.

Des de Compromís-MoVe es va plantejar al ple municipal la ubicació d’un nou centre educatiu en esta zona, a més de recuperar i rehabilitar l’entorn que hi ha en la zona de nova edificació junt a la muntanya de Sant Miquel i el Pic, així com l’apertura d’un nou vial que connectés el barri de d’Alt de l’Estació amb el carrer del Pic. Demandes recolzades pels veïns de la zona que encara no han trobat resposta, malgrat a les falses promeses del PP que han reiterat elecció rere elecció.

Per part de la Coalició s’ha acordat amb el representant dels veïns crear una comissió mixta, entre propietari activitats, afectats i ajuntament per a intentar buscar una solució que siga definitiva i a ser possible consensuada entre les parts amb la major brevetat.

COMPROMIS BUSCA SOLUCIONES A LOS PROBLEMAS DE ARRIBA DE LA ESTACIÓN JUNTO LOS PROPIETARIOS Y VECINOS

* Las quejas por el funcionamiento de una caolinera han provocado la constitución de una plataforma vecinal que quiere encontrar respuestas después de años de inactividad municipal.

* Algún afectado está sufriendo afecciones respiratorias y de salud a consecuencia de la volatilidad de la arena del caolín que llega a desplazarse unos 500 metros y se encuentra hasta la Plaza Mayor.

El candidato de la Coalición Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, se reunió con el representante de la Plataforma de vecinos del Barrio de d’Alt de l’Estació para abordar la problemática de una actividad de producción de caolines que está provocando serios problemas de salud en el barrio y que no han sido solucionados por el actual equipo de gobierno después de más de una década al frente del consistorio.

Según García, la solución tiene que estar consensuada a tres bandas: vecinos afectados, propietario de la actividad y ayuntamiento.

Para el candidato de Compromiso-MoVe, la modificación del PGOU que planteó el PP no ha sido satisfactoria, de hecho está paralizada desde hace años y sin aportar ninguna solución. Cómo en otras modificaciones que se han paralizado y pueden costar centenares de miles de euros al pueblo de Llíria.

Según el portavoz de la Plataforma vecinal, Roberto Marquino, los afectados quieren respuestas del consistorio y no una dejadez como la que han sufrido estos años desde el departamento de urbanismo y medio ambiente, donde aparte de no dar ninguna información, no se hecho nada al respeto. Sobre todo cuando hay afectados con problemas de salud con afecciones respiratorias.

Desde Compromiso-MoVe se planteó al pleno municipal la ubicación de un nuevo centro educativo en esta zona, además de recuperar y rehabilitar el entorno que hay en la zona de nueva edificación junto a la montaña de San Miguel y el Pic, así como lal apertura de un nuevo vial que conectara el barrio de d’Alt de l’Estació con la calle del Pico. Demandas apoyadas por los vecinos de la zona que aún no han encontrado respuesta, a pesar de en las falsas promesas del PP que han reiterado elección tras elección. Por parte de la Coalición se ha acordado con el representante de los vecinos crear una comisión mixta, entre propietario de la actividad, afectados y ayuntamiento para intentar buscar una solución que sea definitiva y a ser posible consensuada entre las partes con la mayor brevedad.