El ple de Llíria va aprovar per unanimitat, el passat 19 de novembre, la proposta de Compromís-Move de l’engegada d’un pla amb mesures concretes centrades en la prevenció i sensibilització de la violència de gènere.

Aquestes mesures se centren d’una banda a reforçar i desenvolupar els plans educatius d’igualtat al llarg de tot el recorregut educatiu per evitar des de les edats més primerenques estereotipacions de xiquets i xiquetes i conductes que puguen englobar-se dins de la violència de gènere, així com la realització de campanyes de sensibilització i formació en igualtat dirigits a tota la ciutadania.

Però potser la mesura més important de totes siga la creació de la Coordinadora Ciutadana de Llíria Contra la Violència de Gènere on estaran representades tots els partits polítics, sindicats, entitats socials, associacions i la comunitat educativa. Aquesta Coordinadora naix de la necessitat que la lluita contra la Violència de Gènere siga combatuda i rebutjada de manera unitària per tota la ciutadania i això comporta l’absoluta implicació de totes les institucions i representants ciutadans per assegurar que s’engeguen els protocols i recomanacions dels plans d’igualtat tant municipal com a estatal.

Llíria creará la Coordinadora Ciudadana Contra la Violencia de Género a propuesta de Compromís-MoVe

El pleno de Llíria aprobó por unanimidad, el pasado 19 de noviembre, la propuesta de Compromís-Move de la puesta en marcha de un plan con medidas concretas centradas en la prevención y sensibilización de la violencia de género.

Estas medidas se centran por una parte en reforzar y desarrollar los planes educativos de igualdad a lo largo de todo el recorrido educativo para evitar desde las edades más tempranas estereotipaciones de niños y niñas y conductas que puedan englobarse dentro de la violencia de género, así como la realización de campañas de sensibilización y formación en igualdad dirigidos a toda la ciudadanía.

Pero quizás la medida más importante de todas sea la creación de la Coordinadora Ciudadana de Llíria Contra la Violencia de Gènero donde estarán representadas todos los partidos políticos, sindicatos, entidades sociales, asociaciones y la comunidad educativa. Esta Coordinadora nace de la necesidad de que la lucha contra la Violencia de Género sea combatida y rechazada de manera unitaria por toda la ciudadanía y esto conlleva la absoluta implicación de todas las instituciones y representantes ciudadanos para asegurar que se ponen en marcha los protocolos y recomendaciones de los planes de igualdad tanto municipal como estatal.