La proposa de l’Executiu local es restrictiva, redueix un 50% les inversions i no aposta ni per la dinamització econòmica ni pels plans d’ocupació locals. Són possiblement els pitjors comptes de l’última dècada.

Segons el portaveu de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, ens trobem davant uns pressupostos restrictius i de retrocés, que d’aprovar-los tal i com s’han presentat definitivament suposarien una paràlisi de la ciutat, un estancament de l’economia local i el deteriorament de diversos serveis públics. No són ni inversors, ni aposten per la generació d’ocupació.

Les xifres comptables de 2016, no responen a la realitat ni a les necessitats reals del municipi. Es un pressupost clarament minimalista, amb unes inversions pràcticament inexistents, amb un descens de més del 50%, sense cap concreció de proposta de ciutat i on no es té en compte a les persones mes necessitades, els aturats i aturades.

Igualment, tampoc es preveu una previsió global per a la prestació dels serveis públics municipals en condicions de qualitat, eficàcia i eficiència. Ni molt menys s’han incorporat moltes de les propostes o programes que el ple municipal ha dictaminat favorablement.

Per a la Coalició, estos pressupostos són la mostra d’un govern sense projecte de ciutat, des coordinat i sense rumb, ja que no recullen cap proposta novedosa ni línia política definida per a l’exercici 2016, i molt menys per a la legislatura. Són merament un talla i pega dels pressupostos prorrogats de 2015, amb una clara i contundent reducció en partides socials com les dels Plans d’Ocupació o Beques de Menjador.

En matèria de personal de l’ajuntament no es recullen les reivindicacions bàsiques que es varen concretar a la Mesa de Negociació amb els representants dels treballadors, ni en l’apartat de despesa corrent s’articulen les propostes i programes que el ple de l’ajuntament ha anat aprovat des de que va donar inici la legislatura.

La inconcreció, la falta de rigor programàtic i la carència de qualsevol línia política a seguir han portat a la Coalició Compromís-MoVe a tindre que presentar una Esmena a la Totalitat, redactar un pressupost alternatiu i emplaçar a la resta de grups polítics del consistori a assentar-se en una “Mesa de Diàleg” per compartir una nova proposta que done realment resposta a les demandes laborals i socioeconòmiques del municipi. Tenim les propostes i sabem com aplicar-les, apunta Garcia.

Compromís-Move propone una “Mesa de Diálogo” para elaborar unos presupuestos alternativos a los presentados por el Gobierno de Llíria

La propuesta del Ejecutivo local es restrictiva, reduce un 50% las inversiones y no apuesta ni por la dinamización económica ni por los planes de ocupación locales. Son posiblemente las peores cuentas de la última década.

Según el portavoz de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, nos encontramos ante unos presupuestos restrictivos y de retroceso, que de aprobarlos tal y cómo se han presentado definitivamente supondrían una parálisis de la ciudad, un estancamiento de la economía local y el deterioro de varios servicios públicos. No son ni inversores, ni apuestan por la generación de empleo.

Las cifras contables de 2016, no responden a la realidad ni a las necesidades reales del municipio. Es un presupuesto claramente minimalista, con unas inversiones prácticamente inexistentes, con un descenso de más del 50%, sin ninguna concreción de propuesta de ciudad y dónde no se tiene en cuenta a las personas más necesitadas, los parados y paradas.

Igualmente, tampoco se prevé una previsión global para la prestación de los servicios públicos municipales en condiciones de calidad, eficacia y eficiencia. Ni mucho menos se han incorporado muchas de las propuestas o programas que el pleno municipal ha dictaminado favorablemente.

Para la Coalición, estos presupuestos son la muestra de un gobierno sin proyecto de ciudad, descoordinado y sin rumbo, ya que no recogen ninguna propuesta novedosa, ni línea política definida para el ejercicio 2016, y mucho menos para la legislatura. Son meramente un corta y pega de los presupuestos prorrogados de 2015, con una clara y contundente reducción en partidas sociales, como las de los Planes de Ocupación o Becas de Comedor.

En materia de personal del ayuntamiento no se recogen las reivindicaciones básicas que se concretaron en la Mesa de Negociación con los representantes de los trabajadores, ni en el apartado de gasto corriente se articulan las propuestas y programas que el pleno del ayuntamiento ha ido aprobado desde que dio inicio la legislatura. La inconcreción, la falta de rigor programático y la carencia de cualquier línea política a seguir han llevado a la Coalición Compromís-MoVe a tener que presentar una Enmienda a la Totalidad, redactar un presupuesto alternativo y emplazar al resto de grupos políticos del consistorio a sentarse en una “Mesa de Diálogo” para compartir una nueva propuesta que de realmente respuesta a las demandas laborales y socioeconómicas del municipio. Tenemos las propuestas y sabemos como aplicarlas, apunta Garcia.