La proposta realitzada des de l’equip de govern no contempla inversions directes per als nuclis de població situats fora del casc urbà.

Segons el portaveu de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, els comptes públics de l’ajuntament pel 2016, dictaminats per l’equip de govern, no contemplaven cap inversió o actuació a les urbanitzacions de Llíria, les quals, a part de tenir greus deficiències en serveis públics, alberguen a pràcticament una tercera part dels veïns censats de la localitat.

Aquest any s’han detectat diverses mancances en els serveis de recollida de Residus Sòlids i recollida de poda, fins i tot amb setmanes sense prestar-se tots dos serveis per falta de personal. Per a això, la Coalició ha inclòs diverses propostes al Pressupost Alternatiu de 2016 que ha elaborat, amb l’adquisició d’un nou vehicle camió per a la recollida de fem i dotació de major pressupost per a substitucions del personal.

Igualment, apunta Garcia, des de Compromís-MoVe apostem per donar solucions globals a problemes que porten molt temps sense abordar a les urbanitzacions, introduint inversions i programes al pressupost com la redacció d’un estudi per a l’elaboració del Pla Director de Sanejament que done una solució global a totes les zones habitades del terme municipal.

Així mateix, volem abordar la millora de les connexions i accessos a tots els nuclis situats fora del casc urbà, sobretot els enclavats a l’entorn del Parc de Sant Vicent, des de Puig i Lis-Regalón passant per Corral de la Marquesa-Oasi Sant Vicent-Jardin de Lauro a Montejarque. Com per exemple, el crear una vial que d’accés directe des de l’autovia CV-25 a Puig i Lis (zona del Prat). Per a això s’ha proposat una dotació de 170 mil euros en inversions directes.

En aquest sentit, apunta el portaveu de la Coalició, volem que les urbanitzacions tinguen un protagonisme important als pressupostos del 2016, generant un model de ciutat integrador i de proximitat, on no es deixe a ningú fora de les previsions municipals i es cree una xarxa de connexions que, unisca tots els barris, millore la qualitat de vida dels ciutadans de Llíria i dote de millors serveis públics municipals, siga quin siga el seu lloc de residència.

En aquest sentit, les inversions previstes van en coordinació a les obres proposades per Compromís-MoVe de millora vial en urbanitzacions, que l’ajuntament a través de una subvenció de la Diputació de València executarà en breu en la localitat de Llíria, amb la re pavimentació de l’eix viari que va des de de l’entrada de Benissanó a Safareig-Alt de Botigueta, passant per Mi Campiña i que arribarà fins a la zona de Jardí de Lauro.

 

 

Las urbanizaciones estarán presentes en el presupuesto alternativo de Compromís-Move con inversiones directas

La propuesta realizada desde el equipo de gobierno no contempla inversiones directas para los núcleos de población ubicados fuera del casco urbano.

Según el portavoz de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, las cuentas públicas del ayuntamiento para el 2016, dictaminadas por el equipo de gobierno, no contemplaban ninguna inversión o actuación en las urbanizaciones de Llíria, las cuales, aparte de tener graves deficiencias en servicios públicos, albergan a prácticamente una tercera parte de los vecinos censados de la localidad.

Este año se han detectado diversas carencias en  los servicios de recogida de Residuos Sólidos i recogida de poda, incluso con semanas sin prestarse ambos servicios por falta de personal. Para lo cual, la Coalición ha incluido diversas propuestas en el Presupuesto Alternativo de 2016 que ha elaborado, con la adquisición de un nuevo vehículo camión para la recogida de Basuras y dotación de mayor presupuesto para sustituciones del personal.

Igualmente, apunta Garcia, des de Compromís-MoVe apostamos por dar soluciones globales a problemas que llevan mucho tiempo sin abordar en las urbanizaciones, introduciendo inversiones y programas en el presupuesto como la redacción de un estudio para la elaboración del Plan Director de Saneamiento que dé una solución global a todas las zonas habitadas del término municipal.

Asimismo, queremos abordar la mejora de las conexiones i accesos a todos los núcleos ubicados fuera del casco urbano, sobre todo los enclavados en el entorno del Parque de San Vicente, desde Puig i Lis-Regalón pasando por Corral de la Marquesa-Oasis San Vicente-Jardin de Lauro a Montejarque. Como por ejemplo, el crear una vial que de acceso directo des de l’autovia CV-25 a Puig i Lis (zona de El Prat). Para lo cual se ha propuesto una dotación de 170 mil euros en inversiones directas.

En este sentido, apunta el portavoz de la Coalición, queremos que las urbanizaciones tengan un protagonismo importante en los presupuestos del 2016, generando un modelo de ciudad integrador y de proximidad, donde no se deje a nadie fuera de las previsiones municipales y se cree una red de conexiones que, una todos los barrios, mejore la calidad de vida de los ciudadanos de Llíria y dote de mejores servicios públicos municipales, sea cual sea su lugar de residencia.

En este sentido, las inversiones previstas van en coordinación a las obras propuestas por Compromís-MoVe de mejora vial en urbanizaciones, que el ayuntamiento a través de una subvención de la Diputación de Valencia ejecutará en breve en la localidad de Llíria, con la repavimentación del eje viario que va des de la entrada de Benissanó a Safareig-Alt de Botigueta, pasando por Mi Campiña y que llegará hasta la zona de Jardín de Lauro.