Garcia: “El consistori ingressarà en la nòmina de maig els prop de 230 mil euros pendent de devolució de la paga extra de desembre de 2012”.

La plantilla municipal del consistori edetà que es trobava en situació d’activa al desembre de 2012 veurà com se li retorna l’import total de la seua paga extra, la qual va ser eliminada per una mala decisió del Govern d’Espanya i es van veure privada de la mateixa.

Segons el portaveu de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, “es retorna als treballadors i a les treballadores de l’Ajuntament els seus diners, tant al personal laboral com al funcionari, el qual es va detraure de les seues nòmines i que han hagut d’esperar gairebé tres anys i mig per poder recuperar-los íntegrament”.

García i la seua formació política ja van presentar una proposta al setembre de 2012 al ple de Llíria perquè es reingressaren els 44 dies que no devien haver-se sostret de l’extra de 2012, ja que el RD Llei que aprovava les retallades no podria aplicar-se amb caràcter retroactiu. Va ser un any després quan es va ingressar aquest 25% de la paga extra. Ara, amb aquesta nova devolució de 2016, el que es completa es la resta de paga extra pendent.

L’edil de Compromís-MoVe ha agraït a tots els treballadors municipals “la seua paciència i esforç enfront de les polítiques de retallades que els dos grans partits del bipartidisme a nivell estatal han aplicat en les administracions públiques, amb mesures com l’eliminació de la paga extra i les restriccions en les taxes de reposició de efectius. Mesura aquesta última que està precaritzant i deixant molts ajuntament amb elevats índex de interinatge i contractació temporal, minvant la possibilitat de garantir un servei públic digne i oferir nous llocs de treball.

NOTA RELACIONADA: http://lliria.compromis.net/2013/12/13/lliria-pagara-als-treballadors-municipals-la-part-proporcional-de-paga-extra-retallada-pel-govern-en-2012/

Llíria pagará a su personal la paga extra pendiente de 2012 este mes de mayo

Garcia: “El consistorio ingresará en la nómina de mayo los cerca de 230 mil euros pendientes de devolución de la paga extra de diciembre de 2012”.

La plantilla municipal del consistorio edetano que se encontraba en situación de activa en diciembre de 2012 verá como se le devuelve el importe total de su paga extra, la cual fue eliminada por una mala decisión del Gobierno de España y se vieron privada de la misma. 

Según el portavoz de Compromís-MoVe, Paco Garcia Latorre, “se devuelve a los trabajadores y a las trabajadoras del Ayuntamiento su dinero, tanto al personal laboral como al funcionario, el cual se detrajo de sus nóminas y que han tenido que esperar casi tres años y medio para poder recuperar en su totalidad”.

García y su formación política ya presentaron una propuesta en septiembre de 2012 al pleno de Llíria para que se reingresaran los 44 días que no debían de haberse sustraído de la extra de 2012, ya que el RD Ley que aprobaba los recortes no podría aplicarse con carácter retroactivo. Fue un año después cuando se ingresó este 25% de la paga extra. Ahora, con esta nueva devolución de 2016, lo que se completa es el resto de paga extra pendiente.

El edil de Compromís-MoVe ha agradecido a todos los trabajadores municipales “su paciencia y esfuerzo frente a las políticas de recortes que los dos grandes partidos del bipartidisme a nivel estatal han aplicado en las administraciones públicas, con medidas como la eliminación de la paga extra y las restricciones en las tasas de reposición de efectives. Medida esta última que está precarizando y dejando muchos ayuntamiento con elevados indicies de interinaje y contratación temporal, mermando la posibilidad de garantizar un servicio público digno y ofrecer nuevos puestos de trabajo.