Garcia: ”Cal finalitzar amb les condicions tercermundistes que tenen les actuals dependències i equipar a la seguretat pública local amb una nova infraestructura que preste un millor servei a la ciutadania”.

El Grup de Compromís-MoVe ha presentat una esmena a la proposta de modificació pressupostària de crèdits que ascendeix a 2,5 milions d’euros (presentada per l’equip de Govern) en la qual es dóna cabuda a la construcció de la Nova Central o Retén de la Policia Local de Llíria en el Pla de l’Arc. Una reivindicació històrica dels agents municipals i una proposta prioritària que la Coalició portava al seu programa electoral de 2015.

Segons el portaveu del Grup Municipal, Paco Garcia Latorre, el ple ja ha aprovat la construcció d’aquest nou equipament en el Pla de l’Arc. Ara solament faltava dotar econòmicament d’una partida per poder executar les obres i acabar amb una instal·lació tercermundista i poc adequada com l’existent actualment. Una dotació que amb aquesta modificació de crèdits es pot materialitzar immediatament.

Per a García, les necessitats de seguretat pública del segle XXI i l’atenció a la ciutadania en aquests temes ha evolucionat i es necessiten equipaments millor dotats, més funcionals i adaptats al servei que s’ha prestar. No encasellar-los en edificis obsolets i precaris com el que alberga al Cos de la Policia Local de Llíria en aquests moments.

Des de Compromís-MoVe s’ha proposat dotar una partida de 700 mil euros per poder executar les obres del projecte, el qual podria acabar de redactar-se i licitar-se aquest mateix any si el govern local agilitza els tràmits.

L’edil de la Coalició ha mantingut diverses reunions amb els sindicats policials, els quals li han transmès la necessitat de comptar amb aquestes noves instal·lacions, ja que aquest col·lectiu sempre ha anat de prestat en prestat en matèria de locals, i les quals completarien les ja iniciades al seu moment amb la construcció dels vestuaris que es van executar l’any 2009 amb una inversió de 300 mil euros.

Amb aquest nou edifici, apunta García, es donarà resposta a una justa demanda i una necessària inversió per dotar a la nostra Policia Local i als ciutadans de Llíria d’un edifici més modern, accessible i adaptat als nous temps i necessitats del servei públic de seguretat. Un edifici a l’altura de la nostra Ciutat. Començarem amb la construcció dels vestuaris i l’encàrrec de la resta del projecte de l’edifici, aprovàrem fa poc la necessitat de la seua execució, i ara, posem la base econòmica perquè la nova Central de la Policia Local de Llíria puga ser en breu una realitat.

NOTÍCIA RELACIONADA:

Compromís-MoVe propone una dotación de 700 mil euros para construir la nueva Central de Policía Local en Llíria

Garcia: ”Hay que finalizar con las condiciones tercermundistas que tienen las actuales dependcencias y equipar a la seguridad pública local con una nueva infraestructura que preste un mejor servicio a la ciudadanía”.

El Grupo de Compromís-MoVe ha presentado una enmienda a la propuesta de modificación presupuestaria de créditos que asciende a 2,5 millones de euros (presentada por el equipo de Gobierno) en la que se da cabida a la construcción de la Nueva Central o Retén de la Policía Local de Llíria en el Pla de l’Arc. Una reivindicación histórica de los agentes municipales y una propuesta prioritaria que la Coalición llevaba  en su programa electoral de 2015.

Según el portavoz del Grupo Municipal, Paco Garcia Latorre, el pleno ya ha aprobado la construcción de este nuevo equipamiento en el Pla de l’Arc. Ahora solo faltaba dotar económicamente de una partida para poder ejecutar las obras y terminar con una instalación tercermundista y poco adecuada como la existente actualmente. Una dotación que con esta modificación de créditos se puede materializar de inmediato.

Para García, las necesidades de seguridad pública del siglo XXI y la atención a la ciudadanía en estos temas ha evolucionado y se necesitan equipamientos mejor dotados, más funcionales y adaptados al servicio que se ha prestar. No encasillarlos en edificios obsoletos y precarios como el que alberga al Cuerpo de la Policía Local de Llíria en estos momentos.

Des de Compromís-MoVe se ha propuesto dotar una partida de 700 mil euros para poder ejecutar las obras del proyecto, el cual podría terminar de redactarse y licitarse este mismo año si el gobierno local agiliza los trámites.

El edil de la Coalición ha mantenido diversas reuniones con los sindicatos policiales, los cuales le han transmitido la necesidad de contar con estas nuevas instalaciones, ya que este colectivo siempre ha ido de prestado en prestado en materia de locales, y las cuales completarían las ya iniciadas en su momento con la construcción de los vestuarios que se ejecutaron en el año 2009 con una inversión de 300 mil euros.

Con este nuevo edifico, apunta García, se dará respuesta a una justa demanda y una necesaria inversión para  dotar a nuestra Policía Local y a los ciudadanos de Llíria de un edificio más moderno, accesible y adaptado a los nuevos tiempos y necesidades del servicio público de seguridad. Un edificio a la altura de nuestra Ciudad. Empezamos con la construcción de los vestuarios y el encargo del resto del proyecto del edificio, aprobamos hace poco la necesidad de su ejecución, y ahora, ponemos la base económica para que la nueva Central de la Policía Local de Llíria pueda ser en breve una realidad.