Garcia: “En matèria d’ocupació s’han invertit uns 800 mil euros en diversos programes i iniciatives municipals”.

reunio-conseller-climent-compromis

Segons el diputat de Compromís, Paco Garcia Latorre, la Generalitat Valenciana ha fet una aposta decidida per les comarques valencianes, destinant una gran part dels seus recursos a millorar els serveis que presten els ajuntaments i millorar el teixit empresarial i l’ocupació.

De fet, la Conselleria d’Economia, dirigida per Rafa Climent, ha fet una important inversió en ajudes al Camp de Túria. Entre el 2015 i el que portem de 2016, s’han destinat més d’1,3 milions d’euros a través de l’IVACE a projectes dirigit a empreses de la comarca.

Estes subvencions rebudes pels empresaris han estat emmarcades en els programes de suport a empreses i industries: el  Pla d’Energies Renovables, millora i Investigació, el Pla d’Estalvi energètic i eficiència energètica, i també el Pla d’ajudes a la internacionalització dels nostres productes. Unes ajudes que es veuran incrementades en el pròxim pressupost de 2017.

Igualment, apunta Garcia, la Comarca del Camp de Túria ha estat acompanyada per la Direcció General de Comerç amb la dotació en 2016 de prop de 200 mil euros per a diferents accions comercials, entitats i plans comercials. Projectes i iniciatives que també tindran un major suport en 2017.

Respecte del programes d’ocupació, entre els ECORJ, EMCOLD i EMCORP, s’han invertit en generar ocupació en la Comarca del Camp de Túria prop de 800 mil euros. Accions que s’han materialitzat amb l’ajuda necessària dels consistoris d’esta comarca.

Segons el diputat autonòmic, estes ajudes han donar suport a la realització de més de 300 contractacions al llarg de 2016, fet que ajuda a minimitzar la xacra de l’atur que sofreix la comarca i que es situa en les 15 mil persones desocupades.

PRESSUPOST 2017

Garcia apunta que, en el 2017, els pressupostos de la Generalitat fan una aposta decidida amb la re industrialització i la dinamització econòmica, també al Camp de Túria. Una aposta que de segur ajudarà a configurar nous jaciments d’ocupació i oportunitats als nous emprenedors. Es tant així, que la Conselleria d’Economia sostenible és una de les major creixement, amb l’ambició d’establir les bases per a la reconstrucció econòmica de la Comunitat Valenciana.

Hi ha una aposta decidida per la re industrialització, amb un augment del 42,3% de la Política Industrial (113,2 milions). La política comercial puja un 6,2% (45,5 milions), mentre la promoció d’emprenedors i el cooperativisme s’incrementa un 15,3% (6,4 milions). El Servei Valencià d’Ocupació i Formació comptarà amb 132,7 milions, i consolida l’augment d’enguany del 6,5% incloent la pujada del 7,1% en foment de l’ocupació.

Economía destina más de 1,3 millones a la industria del Camp de Túria

Garcia: “En materia de empleo se han invertido unos 800 mil euros en varios programas e iniciativas municipales”.

Según el diputado de Compromís, Paco Garcia Latorre, la Generalitat Valenciana ha hecho una apuesta decidida por las comarcas valencianas, destinando una gran parte de sus recursos a mejorar los servicios que prestan los ayuntamientos y mejorar el tejido empresarial y el empleo.

De hecho, la Consellería de Economía Sostenible, dirigida por Rafa Climent, ha hecho una importante inversión en ayudas en el Camp de Túria. Entre el 2015 y el lo que llevamos de 2016, se han destinado más de 1,3 millones de euros a través del IVACE a proyectos dirigido a empresas de la comarca.

Estas subvenciones recibidas por los empresarios han sido enmarcadas en los programas de apoyo a empresas y industrias: el  Plan de Energías Renovables, mejora e Investigación, el Plan de Ahorro energético y eficiencia energética, y también el Plan de ayudas a la internacionalización de nuestros productos. Unas ayudas que se verán incrementadas en el próximo presupuesto de 2017.

Igualmente, apunta Garcia, la Comarca del Camp de Túria ha sido acompañada por la Dirección General de Comercio con la dotación en 2016 de cerca de 200 mil euros para diferentes acciones comerciales, entidades y planes comerciales. Proyectos e iniciativas que también tendrán un mayor apoyo en 2017.

Respecto de los programas de empleo, entre los ECORJ, EMCOLD y EMCORP, se han invertido para promover trabajo en la Comarca del Camp de Túria cerca de 800 mil euros. Acciones que se han materializado con la ayuda necesaria de los consistorios de esta comarca.

Según el diputado autonómico, estas ayudas han servido para la realización de más de 300 contrataciones a lo largo de 2016, hecho que ayuda a minimizar la lacra del paro que sufre la comarca y que se sitúa en las 15 mil personas desocupadas.

PRESUPUESTO 2017

Garcia apunta que, en el 2017, los presupuestos de la Generalitat hacen una apuesta decidida con la re industrialización y la dinamización económica, también en el Camp de Túria. Una apuesta que de seguro ayudará a configurar nuevos yacimientos de ocupación y oportunidades a los nuevos emprendedores. Es así, que la Consellería de Economía sostenible es una de las mayor crecimiento, con la ambición de establecer las bases para la reconstrucción económica de la Comunidad Valenciana.

Hay una apuesta decidida por la re industrialización, con un aumento del 42,3% de la Política Industrial (113,2 millones). La política comercial sube un 6,2% (45,5 millones), mientras la promoción de emprendedores y el cooperativismo se incrementa un 15,3% (6,4 millones). El Servicio Valenciano de Ocupación y Formación contará con 132,7 millones, y consolida el aumento de este año del 6,5% incluyendo la subida del 7,1% en fomento de la ocupación.