García: “La norma va ser impulsada per la Coalició Compromís-Move en 2015 i la seua implantació obrirà la porta a conèixer millor que fa l’administració amb els recursos públics”.

L’Ajuntament de Llíria ha publicat el dia 27 de setembre en el BOP de de València el Reglament de Transparència, Participació i Bon Govern que al desembre de 2015 va proposar la Coalició Compromís-MoVe.

Aquest document, que ha estat en fase de debat i redacció durant gairebé 1 any, porta importants novetats a la ciutat tant en l’àmbit polític com en el social. La norma obligarà a mantenir una publicitat activa per part de l’ajuntament que fins ara no s’havia donat, així com habilitarà nous espais per a la participació ciutadana.

Segons el portaveu de la Coalició Compromís-Move, Paco Garcia Latorre, aquest nou reglament assenta les bases de la transparència i la participació en la vida pública local, així com la implantació de mecanismes que permetran als veïns estar més prop dels temes municipals.

García ha assenyalat que la nova normativa preveu la creació de la figura del «Defensor del ciutadà», com comissionat de l’Ajuntament de Llíria per vetllar pel respecte per part de l’administració municipal dels drets contemplats en les Lleis de les persones que resulten afectades per les actuacions de l’administració local.

Aquesta ordenança estarà exposada al públic fins al dia 27 d’octubre, a la qual es podran presentar suggeriments i esmenes. De no haver-hi cap aportació, es donarà per aprovada definitivament.

http://lliria.compromis.net/2016/02/18/lliria-treballa-en-la-redaccio-dun-reglament-de-transparencia-participacio-i-bon-govern/

http://www.lliria.es/sites/default/files/u31/reglamento_transparencia_cast.pdf

http://www.lliria.es/sites/default/files/u31/publicacio_bop_reglamento_transparencia.pdf

Llíria publica después de 2 años el Reglamento de Transparencia, Participación y Buen Gobierno

García: “La norma fue impulsada por la Coalición Compromís-Move en 2015 y su implantación abrirá la puerta a conocer mejor que hace la administración con los recursos públicos”.

El Ayuntamiento de Llíria ha publicado el dia 27 de septiembre en el BOP de de Valencia el Reglamento de Transparencia, Participación y Buen Gobierno que en diciembre de 2015 propuso la Coalición Compromís-MoVe.

Este documento, que ha estado en fase de debate y redacción durante casi 1 año, lleva importantes novedades a la ciudad tanto en el ámbito político como en el social. La norma obligará a mantener una publicidad activa por parte del ayuntamiento que hasta ahora no se había dado, así como habilitará nuevos espacios para la participación ciudadana.

Según el portavoz de la Coalición Compromís-Move, Paco Garcia Latorre, este nuevo reglamento sienta las bases de la transparencia y la participación en la vida pública local, así como la implantación de mecanismos que permitirán a los vecinos estar más cerca de los temas municipales.

García ha señalado que la nueva normativa prevé la creación de la figura del «Defensor del ciudadano», como comisionado del Ayuntamiento de Llíria para velar por el respeto por parte de la administración municipal de los derechos contemplados en las Leyes de las personas que resulten afectadas por las actuaciones de la administración local.

Esta ordenanza estará expuesta al público hasta el día 27 de octubre, a la cual se podrán presentar sugerencias y enmiendas. De no haber ninguna aportación, se dará por aprobada definitivamente.