La proposta de Compromís-Move de millorar els accessos als tossals i crear una anell verd en la Ciutat comencen a ser una realitat

L’Ajuntament de Llíria, amb la participació de la Conselleria de Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori, invertirà un total de 835.000 euros en les obres d’adequació del carrer Sant Miquel en el seu últim tram del casc urbà que dona accés al Tossal.

El ple va aprovar en l’última sessió de juny la consignació econòmica municipal per a este projecte, mentres que el Consell donava, el divendres, llum verda al conveni de col·laboració pel qual la Conselleria aportarà el 2018 una subvenció de 200.000 euros.

A més, hi ha el compromís de la Generalitat d’aportar la mateixa quantitat en els pressupostos de 2019. D’esta manera, està previst que les treballs s’inicien enguany i tinguen una duració de 18 mesos.

Segon el diputat autonòmic de Compromís i tinent d’alcalde de Llíria, Paco Garcia Latorre, el Govern del Botànic està en sintonia amb el Govern local, havent recuperat este projecte d’inversió per poder millorar l’accés al Tossal de Sant Miquel, un indret ple de monuments i patrimoni local que cada any es visitat per milers de turistes.

Segons Garcia, l’aposta de Compromís sempre ha estat la de millorar l’entorn de la Ciutat amb un anell verd i la dotació de millors accessos als tossals de Sant Miquel, La Torreta i Santa Bárbara. Amb esta inversió es dona compliment a una aposta que el grup Municipal de Compromís-Move va fer el 2015 i que ara es convertirà en una realitat.

CARACTERISTIQUES DEL PROJECTE

El projecte contempla la pavimentació i remodelació de les zones tant de vianants com per a vehicles, respectant l’estructura de les mateixes, però ampliant, on és possible, les voreres i zones enjardinades. De la mateixa manera, es continuarà mantenint un accés rodat, però es vol donar a la pujada un caràcter principalment de vianants.

Amb esta actuació, es pretén sanejar la zona de construccions i es recupera l’espai que estes vivendes ocupaven per a ser tornat a la muntanya i constituir una zona de descans per a les persones que accedisquen al Pobla Íber i ermita.

La superfície objecte del projecte comprén uns 3.410 metres quadrats. El projecte de la urbanització parcial s’executarà sobre tres zones diferenciades: la costa de Sant Miquel que voreja un tossal i dóna accés al monestir, la superfície resultant de l’annexió a esta via dels solars que resultaran de la demolició de huit vivendes existents i la plaça que es forma en l’arrancada de la costa entre els carrers Quevedo i Aldea Alta.

 

El acceso al Tozal de San Miguel recibe una inversión de 835.000 euros

La propuesta de Compromis-Move de mejorar los accesos als tossals y crear un anillo verde en la Ciudad empiezan a ser una realidad

El Ayuntamiento de Llíria, con la participación de la Consellería de Vivienda, Obras Públicas y Vertebración del Territorio, invertirá un total de 835.000 euros en las obras de adecuación de la calle San Miguel en su último tramo del casco urbano que da acceso al tozal.

El pleno aprobó en la última sesión de junio la consignación económica municipal para este proyecto, mientras que el Consell daba, el viernes, luz verde al convenio de colaboración por el cual la Consellería aportará el 2018 una subvención de 200.000 euros.

Además, hay el compromiso de la Generalitat de aportar la misma cantidad en los presupuestos de 2019. De esta manera, está previsto que los trabajos se inician este año y tengan una duración de 18 meses.

Segundo el diputado autonómico de Compromís y teniente de alcalde de Llíria, Paco Garcia Latorre, el Gobierno del Botánico está en sintonía con el Gobierno local, habiendo recuperado este proyecto de inversión para poder mejorar el acceso al Tossal de Sant Miquel, un lugar lleno de monumentos y patrimonio local que cada año es visitado por miles de turistas.

Según Garcia, la apuesta de Compromís siempre ha sido la de mejorar el entorno a la Ciudad con un anillo verde y la dotación de mejores accesos a los tozales de Sant Miquel, La Torreta y Santa Bárbara. Con esta inversión se da cumplimiento a una apuesta que el grupo Municipal de Compromís-Move hizo el 2015 y que ahora se convertirá en una realidad.

CARACTERISTICAS DEL PROYECTO

El proyecto contempla la pavimentación y remodelación de las zonas tanto de peatones cómo para vehículos, respetando la estructura de las mismas, pero ampliando, donde es posible, las aceras y zonas ajardinadas. Del mismo modo, se continuará manteniendo un acceso rodado, pero se quiere dar a la subida un carácter principalmente de peatones.

Con esta actuación, se pretende sanear la zona de construcciones y se recupera el espacio que estas viviendas ocupaban para ser vuelto a la montaña y constituir una zona de descanso para las personas que accedan al Poblado Íbero i ermita.

La superficie objeto del proyecto comprende unos 3.410 metros cuadrados. El proyecto de la urbanización parcial se ejecutará sobre tres zonas diferenciadas: la cuesta de Sant Miquel que bordea un tozal y da acceso al monasterio, la superficie resultante de la anexión a esta vía de los solares que resultarán de la demolición de ocho viviendas existentes y la plaza que se forma en la arrancada de la costa entre las calles Quevedo y *Aldea Alta.