Garcia: “El CIEM és un referent de la Comunitat Valenciana  que en breu serà reforçat amb la construcció del nou Centre d’Innovació Musical”

El Diputat autonòmic de Compromís a Les Corts Valencianes, Paco Garcia Latorre, s’ha reunit amb la Junta Directiva de la Unió Musical per abordar el futur finançament del Centre Integrat d’Ensenyaments Musicals (CIEM) que la Societat gestiona des de fa dos dècades. Sobretot de cara a la tramitació i aprovació dels pressupostos per a 2019 del Consell.

Segons Garcia, en l’any 2009, la Generalitat Valenciana va aplicar una forta retallada als fons destinant a sufragar el funcionament d’este Centre innovador, passant d’invertir uns 165 mil euros anuals a poc mes de 107 mil. Una xifra que va tindre que assumir la pròpia societat i que actualment és insuficient per poder ampliar o cobrir la demanda d’especialitats que el centre requereix.

Centre Innovació Musical

Igualment, el Diputat ha traslladat a la Societat l’esforç i el compromís del Govern Valencià i de la Conselleria de Cultura en dur endavant el finançament íntegre del conveni signat per a la construcció del nou Centre d’Innovació Musical junt a l’actual Teatre de la Unió Musical. Obres que la Societat te en marxa i que es podran concloure en breus anys.

Un conveni, apunta Garcia, que l’actual Govern del Botànic ha complit en totes les seues anualitats, no com en anteriors etapes, on els pagaments es varen aturar incomplint les anualitats compromeses.

Segons el parlamentari de Compromís, el Govern Valencià va a treballar per que estos dos objectius siguen una realitat en els pròxims pressupostos. Per un costat la millora de les aportacions al CIEM i així poder ampliar la seua oferta educativa, i per un altre, complir amb les aportacions conveniades per poder concloure la construcció del Centre d’Innovació Musical.

Garcia se reúne con la Unión Musical de Llíria para tratar el futuro del CIEM y del Centro de Innovación Musical

Garcia: “El CIEM es un referente de la Comunidad Valenciana  que en breve será reforzado con la construcción del nuevo Centro de Innovación Musical”

El Diputado autonómico de Compromís en Las Cortes Valencianas, Paco Garcia Latorre, se ha reunido con la Junta Directiva de la Unión Musical para abordar la futura financiación del Centro Integrado de Enseñanzas Musicales (CIEM) que la Sociedad gestiona desde hace dos décadas. Sobre todo de cara a la tramitación y aprobación de los presupuestos para 2019 del Consell.

Según Garcia, en el año 2009, la Generalitat Valenciana aplicó un fuerte recorte a los fondos destinando a sufragar el funcionamiento de este Centro innovador, pasando de invertir unos 165 mil euros anuales a poco mas de 107 mil. Una cifra que tuvo que asumir la propia sociedad y que actualmente es insuficiente para poder ampliar o cubrir la demanda de especialidades que el centro requiere.

Centre Innovación Musical

Igualmente, el Diputado ha trasladado a la Sociedad el esfuerzo y el compromiso del Gobierno Valenciano y de la Consellería de Cultura para llevar adelante la financiación íntegra del convenio firmado para la construcción del nuevo Centro de Innovación Musical junto al actual Teatro de la Unión Musical. Obras que la Sociedad tiene en marcha y que se podrán concluir en breves años.

Un convenio, apunta Garcia, que el actual Gobierno del Botánic ha cumplido en todas sus anualidades, no como en anteriores etapas, donde los pagos se paralizaron incumpliendo las anualidades comprometidas.

Según el parlamentario de Compromís, el Gobierno Valenciano va a trabajar para que estos dos objetivos sean una realidad en los próximos presupuestos. Por un lado la mejora de las aportaciones al CIEM y así poder ampliar su oferta educativa, y por otro, cumplir con las aportaciones conveniades para poder concluir la construcción del Centro de Innovación Musical.