Aquest dimecres dia 19 de desembre i has el 31 de gener, l’ajuntament de Llíria obrirà les portes a la que va ser una de les majors fàbriques de la Ciutat en el segle XX, la Fàbrica de Rios

La fàbrica de sacs de Ríos és una part substancial de la història de la Llíria del segle XX, per l’arribada del moviment industrial i pel seu element com a dinamitzador de la ciutat. Ara, el poble de Llíria posarà en valor la seua importància, amb l’exposició “La fàbrica de sacs de Ríos: una indústria del passat llirià (1929-1974)” que s’inaugura el pròxim dimecres 19 de desembre a l’edifici Multiusos.

La mostra de la fàbrica de sacs ha estat coordinada per l’historiador Joan J. Adrià Montolio i Mª Amparo Castillo Mas; i ha comptat amb la col·laboració de l’Arxiu Municipal de Llíria, el Centre Cartogràfic i Fotogràfic de l’Exèrcit de l’Aire (CECAF), el Centre Nacional d’Informació Geogràfica, Foto Bori, Marta Villazón i de la ciutadania local. Està conformada per tot un seguit de fotografies, material documental i textos, que fan un repàs per la història de la fàbrica i plasmen quines eren les seues dimensions laborals i socials, que van transformar el poble de Llíria.

La fàbrica de Ríos va ser un dels nius d’ocupació del segle XX a Llíria i a la resta de pobles de la comarca i que va donar treball fins a 1.500 persones en la dècada dels anys cinquanta, incorporant a la dona al mercat laboral. A més d’este factor, la seua instal·lació en la zona del Pla de l’Arc va impulsar el creixement de Llíria cap al nord.

L’exposició es podrà visitar fins al 31 de gener a l’edifici Multiusos de Llíria. L’horari de visita serà de dilluns a divendres, en horari de 09.00 a 14.00 i de 16.00 a 21.00 hores.

 

Exposició sobre la Fábrica Textil de Sacos de los hermanos Rios (FATEX)

Este miércoles dia 19 de diciembre y has el 31 de enero, el ayuntameinto de Llíria abrirá las puertas a la que fue una de las mayores fábricas de la Ciudad en el siglo XX, la Fábrica de Rios

La fábrica de sacos de Ríos es una parte sustancial de la historia de la Llíria del siglo XX, por la llegada del movimiento industrial y por su elemento como dinamizador de la ciudad. Ahora, el pueblo de Llíria pondrá en valor su importancia, con la exposición “La fábrica de sacos de Ríos: una industria del pasado lliriano (1929-1974)” que se inaugura el próximo miércoles 19 de diciembre en el edificio Multiusos.

La muestra de la fábrica de sacos ha sido coordinada por el historiador Joan J. Adrià Montolio i Mª Amparo Castillo Mas; y ha contado con la colaboración del Archivo Municipal de Llíria, el Centro Cartográfico y Fotográfico del Ejército del Aire (CECAF), el Centro Nacional de Información Geográfica, Foto Bori, Marta Villazón y de la ciudadanía local. Está conformada por toda una serie de fotografías, material documental y textos, que hacen un repaso por la historia de la fábrica y plasman cuáles eran sus dimensiones laborales y sociales, que transformaron el pueblo de Llíria.

La fábrica de Ríos fue uno de los nidos de ocupación del siglo XX en Llíria y en el resto de pueblos de la comarca y que dio trabajo hasta 1.500 personas en la década de los años cincuenta, incorporando a la mujer al mercado laboral. Además de este factor, su instalación en la zona del Pla de l’Arc impulsó el crecimiento de Llíria hacia el norte.

La exposición se podrá visitar hasta el 31 de enero al edificio Multiusos de Llíria. El horario de visita será de lunes a viernes, en horario de 09.00 a 14.00 y de 16.00 a 21.00 horas.