Garcia: “Les nostres bandes son una gran senyera cultural, social i econòmica del País Valencià”

Segons el Diputat de Compromís i tinent d’alcalde de Llíria, Paco Garcia Latorre, des del Govern Valencià ho tenim clar, les nostres bandes y societats musicals són un gran valor que la societat valenciana ha reconegut declarant el Consell ara fa un any el moviment bandístic com a Bé d’Interès Cultural.

Es per això, apunta Garcia, que hem estat treballant conjuntament per a que les Societats Musicals siguen també ambaixadores de la Comunitat allà on estiguen i amb les activitats que desenvolupen any rere any.

En eixa línia, senyala el diputat de Compromís, hem aconseguit que des de Presidència s’atorguen tres ajudes directes a les tres formacions musicals bandístiques de la Ciutat de Llíria: a la Unió Musical, a la Banda Primitiva i a la Banda UDP Llíria-Camp de Túria-Serrans.

A les dos primeres ja hem vist com està formalitzada la resolució de concessió, mentre que a la tercera es formalitzarà en breu. On es pretén dinamitzar el foment d’activitats d’interès públic, sociocultural y turístic que situen el nom de la Comunitat Valenciana en la esfera nacional i internacional.

Cadascuna d’elles rebrà una ajuda de 10 mil euros per a que esta promoció siga efectiva. Sent que enguany es commemora el Bicentenari de la Primitiva, els 70 anys de la inauguració del nou teatre de la Unió Musical, així com més de 25 anys de la constitució de la primera banda de jubilats de tot l’Estat Espanyol, com és la de la UDP Llíria-Camp de Túria-Serrans.

Per al Diputat de Compromís, és una satisfacció que, tant Les Corts Valencianes, a través de una Declaració Institucional aprovada en 2018 anomenara el municipi de Llíria com a “Ciutat Valenciana de la Música”, com ara, que el Govern del Botànic decidisca fer de les Societats Musicals llirianes promotores i ambaixadores de la Comunitat.

La Ciutat de Llíria continua innovant i es presenta enguany a formar part de la xarxa de Ciutats Creatives de la UNESCO en la modalitat de Música, així com també ha iniciat nous projectes de promoció turística a través de la música i el patrimoni, com és el Festival de Música Antiga DESENLLAÇ (el primer de tota la província de València) i el LLUM Festival (Llíria Universal Music) de músiques del mon. Amb dos emmarcats dins el projecte de Mediterranew Musix de l’Agència Valencia de Turisme.

Las sociedades musicales de Llíria promocionan la Comunidad Valenciana

Garcia: “Nuestras bandas su una gran señera cultural, social y económica del País Valenciano”

Según el Diputado de Compromís y teniente de alcalde de Llíria, Paco Garcia Latorre, desde el Govern Valencià lo tenemos claro, nuestras bandas y sociedades musicales son un gran valor que la sociedad valenciana ha reconocido declarando el Consell ahora hace un año el movimiento bandístico como Bien de Interés Cultural.

Es por ello, apunta Garcia, que hemos estado trabajando conjuntamente para que las Sociedades Musicales sean también embajadoras de la Comunidad allá donde estén y con las actividades que desarrollan año tras año.

En esa línea, señala el diputado de Compromís, hemos conseguido que desde Presidencia se otorgan tres ayudas directas a las tres formaciones musicales bandísticas de la Ciudad de Llíria: a la Unión Musical, a la Banda Primitiva y a la Banda UDP Llíria-Camp de Túria-Serranos.

A las dos primeras ya hemos visto como está formalizada la resolución de concesión, mientras que a la tercera se formalizará en breve. Donde se pretende dinamizar el fomento de actividades de interés público, sociocultural y turístico que sitúen el nombre de la Comunidad Valenciana en la esfera nacional e internacional.

Cada una de ellas recibirá una ayuda de 10 mil euros para que esta promoción sea efectiva. Siendo que este año se conmemora el Bicentenario de la Primitiva, los 70 años de la inauguración del nuevo teatro de la Unión Musical, así como más de 25 años de la constitución de la primera banda de jubilados de todo el Estado Español, como es la de la UDP Llíria-Camp de Túria-Serranos.

Para el Diputado de Compromís, es una satisfacción que, tanto Las Cortes Valencianas, a través de una Declaración Institucional aprobada en 2018 denominara el municipio de Llíria como “Ciudad Valenciana de la Música”, como ahora, que el Gobierno del Botánico decida hacer de las Sociedades Musicales llirianas promotoras y embajadoras de la Comunidad.

La Ciudad de Llíria continúa innovando y se presenta este año a formar parte de la red de Ciudades Creativas de la UNESCO en la modalidad de Música, así como también ha iniciado nuevos proyectos de promoción turística a través de la música y el patrimonio, como es el Festival de Música Antigua DESENLLAÇ (el primero de toda la provincia de Valencia) y el LLUM Festival (Llíria Universal Music) de músicas del mundo. Con dos enmarcados dentro del proyecto de Mediterranew Musix de la Agencia *Valencia de Turismo