La Coalició junt a diverses associacions ecologistes i altres formacions polítiques reclamen la protecció dels ecosistemes i entorn natural que suposa la ribera del riu Túria al seu pas per la localitat de Pedralba

El portaveu comarcal de Compromís en el Camp de Túria i La Serrania, Paco Garcia Latorre, ha participat junt a altres representants de la coalició en la jornada que hui diumenge ha organitzat l’Associació en Defensa del Paisatge de Pedralba per defensar un nou traçat de la variant de la la localitat per part de la Diputació de València.

Garcia, junta a la Vice Presidenta de la Diputació, Mª José Amigó i el diputats provincials Dolors Gimeno i Xavier Rius, així com el Diputat Autonòmic Juan Ponce, i altres ex càrrecs de la Coalició com el Ex Director de Medi Natural , Toni Marzo, o el Ex Secretari Autonòmic de Territori, Lluis Ferrando,  han donat suport a esta iniciativa.

L’objectiu, apunta Garcia, es conscienciar a les administracions, tant a l’ajuntament, com a la Diputació i la Generalitat, que hi han alternatives viables i que no atempten contra un paratge i espai natural com es la zona on es projecte un vial de prop de 20 metres d’amplària i amb murs d’entre 2,5 i 4 metres d’altura que generaran una barrera antinatural entre la població i el riu, a més de generar sorolls i destrossar els hàbitats naturals de fauna i flora.

A la convocatòria s’han sumat diverses associacions en defensa del territori i ecologistes com: Ecologistes en Acció de La Serrania, Protegim Les Moles de paterna, Per L’Horta, el Forn de la Barraca, l’Associació 9 d’Octubre de Vilamarxant i fins i tot Intersindical Valenciana. Un encontre massiu on els organitzadors han explicat la necessitat de cercar punts d’encontre que eviten el projecte nociu de variant que està projectat i on s’han mostrat a favor d’una nova variant que no passe per el riu i el seu entorn de protecció.

Per a Garcia, cal que l’ajuntament, governat pel PP, i la Diputació, dirigida pel Socialistes, busquen una solució (que hi ha) per a redefinir el projecte de variant i el situen en un altre espai que no supose atemptar contra recursos naturals de difícil substitució i reparació. Les barreres físiques que suposarà el mur de la variant junt al riu i les derivades nocives que pot comportar la seua construcció, són elements que han de conscienciar, tant a la població com als dirigents polítics. Tots els que vivim en estes comarques de l’interior volem una solució al trànsit que passa per Pedralba, però no a qualsevol preu.

Compromís se suma a la reivindicación de un nuevo trazado a la variante de Pedralba

La Coalición junto a varias asociaciones ecologistas y otras formaciones políticas reclaman la protección de los ecosistemas y entorno natural que supone la ribera del río Turia al su paso por la localidad de Pedralba

El portavoz comarcal de Compromís en el Camp de Túria y La Serrania, Paco Garcia Latorre, ha participado junto a otros representantes de la coalición en la jornada que hoy domingo ha organizado la Asociación en Defensa del Paisaje de Pedralba para defender un nuevo trazado de la variante de la la localidad por parte de la Diputación de València.

Garcia, junta a la Vice Presidenta de la Diputación, Mª José Amigó y el diputados provinciales Dolors Gimeno i Xavier Rius, así como el Diputado Autonómico Juan Ponce, y otros ex cargos de la Coalición como el Ex Director de Medio Natural , Toni Marzo, o el Ex Secretario Autonómico de Territorio, Lluis Ferrando,  han apoyado a esta iniciativa.

El objetivo, apunta Garcia, es concienciar a las administraciones, tanto al ayuntamiento, como a la Diputación y la Generalitat, que  hay alternativas viables y que no atentan contra un paraje y espacio natural como es la zona donde se proyecta un vial de cerca de 20 metros de anchura y con muros de entre 2,5 y 4 metros de altura que generarán una barrera antinatural entre la población y el río, además de generar ruidos y destrozar los hábitats naturales de fauna y flora.

A la convocatoria se han sumado varias asociaciones en defensa del territorio y ecologistas como: Ecologistas en Acción de la Serrania, Protegim Les Moles de Paterna, Per L’Horta, el Forn de la Barraca, la Asociación 9 de Octubre de Vilamarxant e incluso Intersindical Valenciana. Un encuentro masivo donde los organizadores han explicado la necesidad de buscar puntos de encuentro que evitan el proyecto nocivo de variante que está proyectado y donde se han mostrado a favor de una nueva variante que no pase por el río y el su entorno de protección.

Para Garcia, hace falta que el ayuntamiento, gobernado por el PP, y la Diputación, dirigida por los Socialistas, busquen una solución (que hay) para redefinir el proyecto de variante y lo sitúen en otro espacio que no suponga atentar contra recursos naturales de difícil sustitución y reparación. Las barreras físicas que supondrá el muro de la variante junto en el río y las derivadas nocivas que puede comportar su construcción, son elementos que tienen que concienciar, tanto en la población como a los dirigentes políticos. Todos los que vivimos en estas comarcas del interior queremos una solución al tráfico que pasa por Pedralba, pero no a cualquier precio.