Al front de la regidoria de Serveis Socials, s’ha regulat un sistema de concurrència competitiva que arriba a més entitats a l’abandonar les concessions a dit

Des de la seua entrada en el govern municipal de Llíria, Compromís-MOVE ha apostar per incrementar i millorar el funcionament de Serveis Socials, perquè la formació valenciana treballa per millorar la vida de les persones.

Un dels treballs que s’ha realitzat ha sigut la regulació de les subvencions i ajudes a entitats socials, amb la creació d’un sistema de concurrència competitiva. És a dir, establir un mètode més just per a totes les entitats i associacions, amb unes bases que ha permès incrementar els beneficiaris d’estes ajudes i abandonant les concessions directes – o a dit – establert pels governs del Partit Popular.

“Una administració pública no pot permetre’s concedir ajudes solament a uns col·lectius o uns altres, basada en criteris ideològics” explica Empar Llàcer, portaveu de Compromís per Llíria. “Des de Compromís hem impulsat un sistema reglat que ha permés que les ajudes arriben a un major nombre d’entitats. No sols unes poques constribuixen a millorar la nostra societat; en són més i s’havia de crear un sistema que no tancara les portes a cap d’elles”.

“Amb este sistema, l’administració dona suport a entitats que treballen per la inclusió de les persones amb diversitat funcional, per la igualtat de gènere o, entre d’altres, a tot tipus d’ens que treballen per combatre la pobresa o exclusió social.

Amb este sistema, les associacions que ja rebien estes ajudes continuen rebent-ne, però s’ha ampliat el nombre de destinataris. I les bases premien a aquelles entitats – com Càritas – que tenen locals en propietat (7 punts) o llogats (10 punts) i que complementen l’atenció de Serveis Socials (5 punts) o que treballen de manera coordinada amb el departament (5 punts). A més de les ajudes socials de l’Ajuntament de Llíria,  les entitats que col·laboren amb l’administració pública, reben ajudes i compensacions a través de diferents línies de crèdit de la Llei de Dependència de la Generalitat Valenciana o les ajudes del Govern d’Espanya.